ΕΑΒ, το ξεκίνημά της

Γράφει ο Γ. Τάγκαλος, Επγός ε.α. 4ης Σειράς ΣΤΥΑ

Πριν από σαράντα τρία (43) χρόνια, στις 14 Νοέμβρη 1978, η νεοσύστατη τότε Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε. (ΕΑΒ), άρχιζε τη λειτουργία της, στις υπό αποπεράτωση εγκαταστάσεις της, στην περιοχή της Τανάγρας, Βοιωτίας.
Η έναρξη των εργασιών της έγινε με την είσοδο του πρώτου αφους της ΠΑ για εκτέλεση προγραμματισμένης εργοστασιακής συντήρησης -Programming Depot Maintenance- (PDM).

Τα Μετοχικά Ταμεία στον αυτόματα πιλότο

Μετά τα μνημονιακά χρόνια και τα όσα επί πλέον προβλήματα δημιούργησαν οι βανδαλιστικές πολιτικές τους και στα ΜΤ των ΕΔ, ευελπιστούσαμε να επανέλθουν σε “κανονικότητα” και να αρχίσουν να λειτουργούν ευεργετικά για τους μετόχους - μερισματούχους τους. Αναμέναμε την εξυγίανση των νομοθετικών στρεβλώσεων που τα ταλανίζουν και την επιστροφή των κλοπιμαίων αποθεματικών τους με το παράνομο PSI. Και όλα αυτά, βέβαια, σε δημοκρατικό περιβάλλον, όπως επιβάλει και το σύνταγμά μας. Αντί αυτών, δυστυχώς, εισπράττουμε κοροϊδία, αδιαφορία ενώ οι διαχρονικές στρεβλώσεις και τα προβλήματα παραμένουν. Η ηγεσία του ΥΕΘΑ, μιας και δεν παρενοχλείτε ιδιαίτερα, φαίνεται να τα έχει βάλει στον αυτόματα πιλότο!
Σήμερα δημοσιεύουμε, για ενημέρωση και προβληματισμό, επίκαιρο άρθρο του Υποπτεράρχου ε.α. Δημητρίου Δρόσου που αλιεύσαμε από την ιστοσελίδα Militaire News: https://www.militaire.gr/oi-10-protaseis-gia-sotiria-ton-metochikon-tameion-grafei-o-dim-drosos/

 

Loading...

«Μουσείο» ΠΑ απέκτησε η Λάρισα

«Μορφές Αεροπορικού Πνεύματος» ονομάζεται ο εκθεσιακός χώρος που δημιουργήθηκε με ευθύνη και συντονισμό της διοίκησης του ΑΤΑ, όπου στεγάζεται και ο χώρος. Ένας χώρος τιμής και ιστορικής αναδρομής. Το Μουσείο στεγάζεται στον αναμορφωμένο χώρο ενός παλιού στάβλου του Ιππικού και του Σώματος Εφοδιασμού - Μεταφορών από Μονάδες του ΣΞ που παραχωρήθηκε τον Φεβρουάριο του 1953 στην ΠΑ.

«Η μουσειολογική μελέτη στηρίχτηκε στην ιδέα της δημιουργίας ενός τεχνολογικού μουσείου και όχι τόσο ενός πολεμικού μουσείου και για αυτό το λόγο επιλέχτηκαν πολλά μηχανολογικά εκθέματα. Τα εκθέματα ανήκουν σε τρεις ενότητες, τον άνθρωπο, τις μηχανές και τα βλήματα» εξηγεί ο αρχιτέκτονας κ. Αντώνης Μόρας ο οποίος επιμελήθηκε την μουσειολογική μελέτη και τα έργα ανακατασκευής του χώρου.
Σύμφωνα με τον κ. Μόρα «ο στόχος μας είναι ο επισκέπτης να κατανοεί πως λειτουργούν διάφορα όργανα της ΠΑ ακόμη και το ίδιο το πιλοτήριο του α/φους. Στο μουσειακό χώρο έχουν τοποθετηθεί δύο πιλοτήρια, πρώτο είναι από αεροσκάφος τύπου Α7 και το δεύτερο τύπου Μιράζ 1, στα οποία μπορεί να μπει κανείς και να αισθανθεί πως δουλεύει κανείς μέσα στο πιλοτήριο».

Μεταξύ των εκθεμάτων υπάρχουν εξομοιωτές αεροσκαφών A7 και F1. Στο βάθος του στενόμακρου κτιρίου, το οποίο έχει διαμορφωθεί ως διόραμα ενός shelter α/φους, έχει τοποθετηθεί ένα ολόκληρο μαχητικό F104 με τον εξοπλισμό εδάφους που τον συνοδεύει (ground support equipment). «Το α/φος ήταν τοποθετημένο εδώ και 35 χρόνια στον αύλιο χώρο του ΑΤΑ, ωστόσο παραμένει σε εξαιρετικά καλή κατάσταση. Ειδικοί τεχνικοί από την Τανάγρα μετέβησαν στη Λάρισα, αποσυναρμολόγησαν, συντήρησαν και επανασυναρμολόγησαν το α/φος εντός του κτιρίου μόλις μέσα σε πέντε μέρες» εξηγεί ο Ταξίαρχος (Ι) κ. Δημοσθένης Γρηγορίαδης, Επιτελάρχης ΑΤΑ, ο οποίος είχε την ευθύνη και το συντονισμό του επιχειρήματος, από τη σύλληψη του μέχρι την αποπεράτωσή του.

Στον εκθεσιακό χώρο υπάρχουν επίσης οπλικά συστήματα, βλήματα α/φών, δύο κινητήρες Α7 και F5, πολλά μηχανολογικά εργαλεία καθώς και ιστορικά έγγραφα ίδρυσης του ΑΤΑ, φωτογραφικό αρχείο από αναχαιτίσεις με «άγνωστα» ίχνη από το FΙR Αθηνών, μια συλλογή α/φών σε μακέτα που περιλαμβάνει όλα τα μαχητικά που έχουν πετάξει από το ΑΤΑ, μετάλλια κ.λπ., που συγκεντρώθηκαν από όλες τις Πτέρυγες Μάχης της ΠΑ.
«Οι στολές συμβολίζουν την ενότητα “άνθρωπος”. Η πιο παλιά είναι του πιλότου F80 της δεκαετίας του ΄50, η οποία ερχόταν μεταχειρισμένη απευθείας από την Αμερική. Ακολουθούν στολές πιλότου των μαχητικών Μιράζ F1, A7, F16 και τέλος έχουμε και μια γυναικεία στολή τεχνικού. Οι εξαρτήσεις των στολών είναι συγκεκριμένες για κάθε τύπο α/φους. Στην ίδια ενότητα ανήκει και ο χώρος με τις φωτογραφίες πεσόντων του ΑΤΑ σε καιρό ειρήνης» εξήγησε ο Επιτελάρχης.

Το Μουσείο θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό μόλις αρθούν τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας του κορονοϊού και τότε θα τελεστούν και τα επίσημα εγκαίνια του. Το Μουσείο θα είναι τις καθημερινές επισκέψιμο για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Κυριακές για το ευρύ κοινό από τις 10 π.μ. έως τις 2μ.μ.

 *Τα συγχαρητήριά μας σε όλους όσους βοήθησαν να λάβει σάρκα και οστά το στολίδι αυτό του ΑΤΑ, είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε. Ευχόμαστε γρήγορα να λειτουργήσει και το Μουσείο στη Σχολή μας, στο οποίο θα τοποθετηθούν και εκθέματα του Σ.Α.Σ.

Με πληροφορίες από: 1)  https://www.onlarissa.gr/2021/01/23/to-onlarissagr-sas-xenachei-sto-technologiko-mouseio-tis-larisas-gia-tin-istoria-tis-polemikis-aeroporias/ δείτε Φωτογραφίες.

                                    2)  https://www.eleftheria.gr/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/278149-%C2%AB%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF%C2%BB-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CE%B7-%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1.html

Αναγνώριση εργασιακών δικαιωμάτων - ισοτιμία των πτυχίων ΑΣΣΥ

12/2/2021:  Χθες, ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο για την «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις». Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε τροπολογία για «Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων ειδικότητας Μηχανικού στους μηχανικούς της Σχολής Ικάρων».
Η κυβέρνηση απέρριψε την τροπολογία, παρότι αναγνωρίζει το δίκαιο του αιτήματος. Με τον τρόπο αυτό, ενάντια σε κάθε αρχή αξιοκρατίας και δικαιοσύνης, στερεί επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους ενός αξιολογημένου από την Πολιτεία Ανώτατου Στρατιωτικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, ενώ την ίδια στιγμή, σπεύδει με τον ν.4763/2020 (άρθρο 164) και αποδίδει εργασιακά δικαιώματα σε αποφοίτους κολλεγίων τριετούς φοίτησης. Οι πτυχιούχοι του τμήματος Μηχανικών της Σχολής Ικάρων και των τριών ειδικοτήτων είναι απόφοιτοι της Ανώτατης βαθμίδας της εκπαίδευσης και εάν ναι τι ακριβώς επαγγέλλονται; Τους αξιωματικούς και μόνον; διερωτάται το ΚΙΝΑΛ. Επιπλέον το Κίνημα Αλλαγής έχει ήδη ετοιμάσει τροπολογία ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα και την ισοτιμία των πτυχίων των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών(ΑΣΣΥ), που θα υποβληθεί με πρώτη ευκαιρία στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Δείτε όλο το ρεπορτάζ εδώ: https://www.militaire.gr/i-kyvernisi-aperripse-tropologia-yper-ton-michanikon-tis-scholis-ikaron/

Ασφαλιστικό, ξανά Χειμώνας

Ως προάγγελος κακών ειδήσεων εμφανίσθηκε ο κ. Σταϊκούρας -Υπουργός Οικονομικών και Βουλευτής Φθιώτιδας.
Μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης εξωτερίκευσε τους μύχιους πόθους της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τους εργαζόμενους και συνταξιούχους και το ασφαλιστικό τους μέλλον.
Πληροφορίες από: https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1691311/xr-staikouras-epikairo-kai-epeigon-to-zitima-tis-metarruthmisis-tou-suntaksiodotikou

Τοποθέτησε τους θύτες και τα θύματα στο ίδιο τσουβάλι. Και αποφάνθηκε πως φταίνε τα θύματα. Γι’ αυτό πρέπει ξανά να πληρώσουν.

Πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16

Οι τεχνολόγοι μηχανικοί της ΠΑ στην πρώτη γραμμή

Την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021, το πρώτο αναβαθμισμένο F-16 Viper της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), με διακριτικό «005», θα προσγειωθεί στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας, στην έδρα της αεροναυπηγικής πτέρυγας της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin. Εκεί, για περίπου έξι μήνες, το πρωτότυπο F-16 της ΠΑ στην κορυφαία διαμόρφωση “V” (Block 72 / to “72” λόγω κινητήρων της Pratt & Whitney, θα ήταν “70” εάν έφερε κινητήρες της General Electric) θα περάσει από τελικές δοκιμές πιστοποίησης, τις οποίες κάνουν οι ειδικοί της Lockheed.

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το Σ.Α.Σ αλλά μόνο τον Συντάκτη.