×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 206

Συνάντηση Δ.Σ ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ - Σ.Α.Σ

 ANEAED                                         emvlima stya.1

Αθήνα 28 Μαρτίου 2014

Κοινό Δελτίο Τύπου Υπ. Αρ. 01/14

Χθες Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014, μετά από επιστολή της Ανεξάρτητης Ένωσης Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΝ.Ε.Α.ΕΔ), συναντήθηκαν στα γραφεία του Συλλόγου Αποφοίτων Σ.Τ.Υ.Α (Σ.Α.Σ) αντιπροσωπείες των Διοικητικών Συμβουλίων του Σ.Α.Σ και της ΑΝ.Ε.Α.ΕΔ.

Κατά την συνάντηση, η οποία έγινε σε πολύ θερμό κλίμα, τέθηκε σχεδόν το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν τους εν ενεργεία και αποστρατεία συναδέλφους όπως το μέλλον των Μετοχικών Ταμείων, η απώλεια σε ποσοστά άνω του 50% των αποθεματικών των ταμείων και των διαφόρων προνοιακών λογαριασμών λόγο του PSI, το θέμα των νοσοκομείων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, το εργασιακό μετά την αποστρατεία, τα συνταξιοδοτικά, οι τεράστιες και άδικες περικοπές των αποδοχών, η αναβάθμιση των παραγωγικών Σχολών Α.Σ.Σ.Υ κ.α.

Αποφασίστηκε να υπάρξει στενότερη συνεργασία τόσο για την μελέτη όσο και για την προσπάθεια αντιμετώπισης όλων αυτών των θεμάτων με κοινές ομάδες εργασίας και κοινές διεκδικητικές δράσεις.

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε, κατά τις επαφές που θα έχει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΝ.Ε.Α.ΕΔ με τους φορείς που εκπροσωπούν τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη των Ε.Δ και των Σ.Α. να διερευνηθεί η πιθανότητα και να επιδιωχθεί η ανάληψη κοινών και συντονισμένων δράσεων.

Για την ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ.

Για τον Σ.Α.Σ.

Βασίλειος Φάρκωνας

Δημήτριος Φαλτάιτς

Πρόεδρος

Πρόεδρος

Αναβάθμιση παραγωγικών Σχολών ΑΣΣΥ

 

Αναβαθμίζονται οι παραγωγικές σχολές από 2 σε 3 χρόνια φοίτηση

Η αναβάθμιση των παραγωγικών σχολών υπαξιωματικών όλων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων από διετούς σε τριετούς φοιτήσεως σχεδιάζεται από το ΓΕΕΘΑ και αναμένεται να εγκριθεί από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ώστε – ει δυνατόν – αυτή να έχει ολοκληρωθεί και να ισχύσει από την προσεχή Ακαδημαϊκή χρονιά.

 Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του ΓΕΕΘΑ και πιο συγκεκριμένα του Αρχηγού Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου, στο πλαίσιο της επιχειρούμενης αναβαθμίσεως των Σχολών και του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαιδεύσεως προς τους σπουδαστές τους, οι οποίοι είναι από τους καλύτερους μαθητές και σε ετήσια βάση συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες, με τις οποίες – υπό άλλες συνθήκες – θα είχαν μπει σε πανεπιστημιακού επιπέδου σχολή του κύκλου τους.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ισοτιμία όλων των Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) συγκριτικά με τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), κατά τον ίδιο τρόπο ισοτιμίας, που υφίσταται μεταξύ των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) με τα αντίστοιχα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), που είναι τετραετούς φοιτήσεως.

 Το ΓΕΕΘΑ είχε στείλει σχετικό σήμα προς τους Κλάδους, ώστε αυτοί να καθορίσουν τις «τεχνικές λεπτομέρειες» για τις παραγωγικές σχολές υπαξιωματικών αυτών, να προωθήσουν σχετικές εισηγήσεις προς το ΓΕΕΘΑ και αυτό να συγκεράσει όλες τις προτάσεις και να υποβάλλει το σχετικό σχέδιο προς τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο οποίος είναι γνώστης και υποστηρικτής του όλου θέματος.          

 Η όλη πρόταση ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των αξιωματικών προερχόμενων εξ υπαξιωματικών παραγωγικών σχολών, καθώς μέχρι τώρα, αν ήθελαν να συνεχίζουν στο πανεπιστήμιο δεν μπορούσαν να το κάνουν όπως οι συνάδελφοί τους των ΤΕΙ, γιατί αυτοί, αν και συγκέντρωναν μεγαλύτερη βαθμολογία εισαγωγής, οι σχολές τους ήταν διετούς και όχι τριετούς φοιτήσεως.

ΠΗΓΗ: www.parapolitika.gr

 

Συνάντηση 46ης Σειράς

omadiki foto 46hs

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 46ης ΣΕΙΡΑΣ Σ.Τ.Υ.Α

Στις 22 Μαρτίου 2014, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και μέσα σε έντονα συγκινησιακό αλλά χαρούμενο περιβάλλον, η 1η συνάντηση της 46ης Σειράς ΣΤΥΑ στο ΚΕΔΑ/Ζ. Εκατόν είκοσι δύο (122) άτομα από κάθε γωνιά της Ελλάδος αλλά και της Κύπρου συναντήθηκαν ξανά μετά από 18 χρόνια από την ημέρα αποφοίτησης τους από την Σχολή μας.

Η μεγάλη παρέα της 46ης , όλοι μας ενεργά στελέχη της Π.Α. με μεγάλη πορεία όλα αυτά τα χρόνια, έδειξε την δύναμη αλλά και την συνοχή που την χαρακτήριζε πάντα σαν σειρά. Οι μνήμες που ζωντάνεψαν από φωτογραφίες , αναμνήσεις της τότε εποχής αλλά και την παρουσία κοντά μας του τότε Δκτη της Σχολής Σμχου ε.α. Σωτήριου Νικολακόπουλου, έκαναν την βραδιά αξέχαστη για όσους παρευρέθησαν.

Τα θετικά σχόλια για την συνάντηση μας στις περισσότερες μονάδες της Π.Α. δείχνουν τον δρόμο, της ανάδειξης της ενότητας μας σαν σειρές και την σημασία που έπαιξε και συνεχίζει να παίζει η αποφοίτηση μας από την ΣΤΥΑ στην προσωπική μας ζωή. Όλοι εμείς της 46ης είμαστε πραγματικά υπερήφανοι που ανήκουμε σε αυτήν την σειρά ως απόφοιτοι της ιστορικής ΣΤΥΑ.

Τελειώνοντας , ως αρχηγός της 46ης σειράς ΣΤΥΑ θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Σύλλογο Αποφοίτων ΣΤΥΑ (Σ.Α.Σ) για τον ενδιαφέρον που έδειξε, όσον άφορα την πραγματοποίηση της συνάντησης μας για την επέτειο των 20 μας χρόνων.

Με εκτίμηση,

Τρύφων Δραπανάσκος

Ανθυποσμηναγός (ΤΜΑ)

Για να δείτε το αναμνηστικό της συνάντησης πατήστε εδώ

Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α)

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ   (ΕΝ.Φ.Ι.Α)

Υπολογισμός Κύριου και Συμπληρωματικού Φόρου Ακινήτων

   Με το νόμο 4223/13 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ. Α’/1287/31-12-2013 αντικαθίστανται οι φόροι Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε , Ε.Ε.Τ.Ε(χαράτσια για ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα της Δ.Ε.Η ) και Φ.Α.Π, με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α) κύριο και συμπληρωματικό. Επειδή πιστεύω ότι η πλειονότητα των συναδέλφων διαθέτουν κάποιο ακίνητο (κατοικία, κατάστημα, οικόπεδο ….), θα προσπαθήσω με το κείμενό μου να είμαι ωφέλιμος και χρήσιμος αναλύοντας τον τρόπο υπολογισμού (και παραδείγματα) του φόρου που θα πληρώσουμε το 2014:

A’ Υπολογισμός κύριου Φόρου για τα Κτίσματα.

Σύμφωνα με το νέο νόμο ο υπολογισμός του φόρου ΕΝ.Φ.Ι.Α γίνεται με διάφορα κριτήρια και συντελεστές που κυρίως είναι :

1)Βασικός φόρος ανά φορολογική ζώνη

2) Επιφάνεια ανά τ.μ.

3) Τιμή ζώνης

4)Συντελεστής παλαιότητας

5) Συντελεστής Ορόφου

6) Συντελεστής Μονοκατοικίας

7) Συντελεστής Πρόσοψης

8) Συντελεστής Ημιτελών Κτισμάτων

9) Συντελεστής Βοηθητικών Χώρων.

1.-Βασικός φόρος ανά φορολογική ζώνη

Ο βασικός φόρος ανά φορολογική ζώνη δίδεται από τον πίνακα -1- και οι φορολογικές ζώνες είναι από -1- έως -12-

Πίνακας -1-

Τιμή ζώνης ευρώ/τ.μ       Φορ/κη Ζώνη       Βασικός Φόρος (Β.Φ) ευρώ /τ.μ.

.             0   -     500                            1                                       2,00

.          501 -     750                             2                                       2,80

.          751 -     1.000                         3                                       2,90

.      1.001 -     1.500                         4                                        3,70

.      1.501   -   2.000                         5                                         4,50

.       2.001   -   2.500                        6                                         6,00

.     2.501   -   3.000                          7                                         7,60

.      3.001   -   3.500                         8                                         9,20

.      3.501   -   4.000                         9                                         9,50

.      4.001   -   4.500                       10                                       11,10

.      4.501   -   5.000                       11                                      11,30

.      5.001   και άνω                       12                                       13,00        

2. Συντελεστής Παλαιότητας Κτίσματος (Σ.Π.Κ)

Ο συντελεστής αυτός εξαρτάται από το έτος έκδοσης της οικοδομικής άδειας και υπολογίζεται από τον πίνακα -2-

Πίνακας -2-

Παλαιότητα                   Συντελεστής Παλαιότητας Κτίσματος (Σ.Π.Κ)

.           Μέχρι και 4 έτη                              1,25

.               5 έως και 9 έτη                           1.20

.             10 έως και 14                                 1,15

.            15 έως και 19                                1,10

.             20 έως και 25                                 1,05

.             26 και άνω                                     1,00

.             Κτήρια προ του 1930                   0,80

.             Άνω των 100 ετών                         0,60

3.Συντελεστής Ορόφου (Σ.Ο).

Ο συντελεστής ορόφου δίδεται από τον πίνακα -3-, προκειμένου για μεζονέτες λαμβάνεται υπόψη ο υψηλότερος όροφος.

Πίνακας -3-

Όροφος             Συντελεστής Ορόφου (Σ.Ο)

.       Υπόγειο                           0,98

.      Ισόγειο και 1Ος               1,00

.       2ος και 3ος                       1,01

.       4ος και 5ος                         1,02

.       6ος και άνω                     1,03

4. Συντελεστής Μονοκατοικίας (Σ.Μ)

Για όλες τις μονοκατοικίες εφαρμόζεται ο συντελεστής 1,02                                                              

5.Συντεστής Πρόσοψης (Σ.Π)

Ο συντελεστής πρόσοψης δίδεται στο πίνακα -4-.

Πίνακας -4-

Αριθμός Πρόσοψης                     Συντελεστής Πρόσοψης (Σ.Π)

.         -0-                                                    1,00  

.          -1-                                                    1,01    

.           -2-                                                  1,02

6. Συντελεστής Βοηθητικών Χώρων ( Σ.Β.Χ).

Ο συντελεστής βοηθητικών χώρων (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λ.π) είναι 0,1.                        

7. Συντελεστής Ημιτελών Κτισμάτων (Σ.Η.Κ).

Με την εφαρμογή του νέου νόμου , ως ημιτελή χαρακτηρίζονται τα κτίσματα ανεξάρτητα από το στάδιο κατασκευής τους , αυτά τα οποία δεν έχουν ποτέ ηλεκτροδοτηθεί ή τροφοδοτούνται με εργοταξιακό ρεύμα και είναι κενά. Ο συντελεστής αυτός είναι 0,40 για όλες τις περιπτώσεις. Ο τύπος που μας δίδει το κύριο φόρο κτισμάτων είναι :

Κύριος Φόρος =(Επιφάνεια σε τ.μ) χ ( Β.Φ) χ ( Σ.Π.Κ) χ (Σ.Ο ή Σ.Μ) χ(Σ.Π) χ(Σ.Β.Χ) χ(Σ.Η.Κ)

Οι συντελεστές του τύπου εφαρμόζονται κατά περίπτωση.

Παράδειγμα : Διαμέρισμα 15 ετών, στο τρίτο όροφο, με μια(1) πρόσοψη , 100 τ.μ , σε περιοχή με τιμή ζώνης 1.100 το τ.μ ο κύριος φόρος θα είναι:

Φόρος Κτίσματος=(Επιφ.σε τ.μ)χ(Β.Φ)χ(Σ.Π.Κ)χ(Σ.Ο)χ(Σ.Π) =100χ3,70χ1,10χ1,01χ1,01=415,18

Β. Υπολογισμός Κύριου Φόρου για Οικόπεδα                                                                                           

Ο φόρος αυτός δεν επιβαλλόταν ως αυτοτελής φόρος στα οικόπεδα αλλά συμπεριλαμβανόταν εν μέρει στο Φ.Α.Π που επιβαλλόταν στο σύνολο της ακίνητης περιουσίας . Για τον υπολογισμό αυτού του νέου φόρου θα πρέπει πρώτιστα να γνωρίζουμε την τιμή ζώνης που ανήκει το ακίνητο και το συντελεστή δόμησης. Με αυτά τα στοιχεία και με σχετικούς πίνακες της εφορίας προσδιορίζεται η αντικειμενική αξία του οικοπέδου, με βάση αυτή υπολογίζουμε την Μοναδιαία Αξία ανά τ.μ. Μοναδιαία Αξία του οικοπέδου ανά τ.μ είναι ο λόγος της αντικειμενικής αξίας προς τη συνολική επιφάνεια αυτού. Παράδειγμα , Οικόπεδο αντικειμενικής αξίας 100.000,00 ευρώ και επιφάνειας 1.000 τ.μ έχει μοναδιαία αξία 100.000,00/ 1.000=100,00 ευρώ /τ.μ. Τα οικόπεδα βάση της μοναδιαίας αξίας εντάσσονται σε 25 φορολογικές ζώνες από τις οποίες προσδιορίζεται βάση του πίνακα -5- ο συντελεστής φόρου σε ευρώ ανά τ.μ. αναγκαίος για τον υπολογισμό του φόρου οικοπέδου.

Μοναδιαία Αξία (ευρώ /τ.μ)       Φορ/κη Ζώνη    Συντελεστής Φόρου

.                           0,01   -      2,00                           -1-                     0,003

.                             2,01  -     4,00                           -2-                     0,006

.                           4,01   -       6,00                           -3-                     0,010

.                             6,01   -     10,00                           -4-                     0,015

.                          10,01   -      14,00                           -5-                   0,023

.                           14,01 -       20,00                           -6-                   0,030

.                           20.01 -       50,00                         -7-                   0,060

.                         50,01   -       75,00                          -8-                   0,120

.                         75,01   -     100,00                         -9-                   0,150

.                       100,01   -    150,00                         -10-                 0,200

.                      150,01   -    200,00                         -11-                 0,300

.                        200,01   -  300,00                         -12-                 0,450

.                          300,01   -   400,00                       -13-               0,600

.                         400,01   -   500,00                         -14-              0,800

.                         500,01   -     600,00                       -15-               1,000

.                         600,01   -     700,00                         -16-              1,300

.                         700,01   -     800,00                         -17-               1,500

.                        800,01   -   900,00                         -18-              1,700

.                         900,01 -   1.000,00                       -19-               1,900

.                     1.000,01   - 1.500,00                       -20-               2,500

.                       1.500,01   - 2.000,00                       -21-               3,000

.                       2.000,01 - 3.000,00                      -22-               4,000

.                      3.000,01   - 4.000,00                       -23-               6,000

.                      4.000,01 -   5.000,00                      -24-               7,500

.                       5.000,01   και άνω                         -25-                9,000

Ο προσδιορισμός του κύριου φόρου του οικοπέδου γίνεται πολλαπλασιάζοντας την επιφάνειά του επί τον συντελεστή φόρου. Παράδειγμα, να προσδιοριστεί ο κύριος φόρος οικοπέδου επιφάνειας 500 τ,μ και αντικειμενικής αξίας 100.000,00 ευρώ. Κατά πρώτον υπολογίζουμε τη μοναδιαία αξία του ήτοι 100.000,00/ 500= 200,00 ευρώ /τ.μ. Με βάση τη μοναδιαία αξία και τον πίνακα -5- το οικόπεδο ανήκει στη Φορ/κή Ζώνη -11- και έχει Συντελεστή Φόρου 0,300 ευρώ /τ.μ . Ο κύριος φόρος λοιπόν θα είναι 500 χ 0,300=150,00 ευρώ ετησίως.

Γ” ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ.

Με το νόμο 4223/13 ένα νέο χαράτσι, συμπληρωματικός φόρος, επιβάλλεται στα ακίνητα. Ο φόρος αυτός επιβάλλεται στα φυσικά πρόσωπα, που έχουν έκαστος στη κατοχή του ακίνητη περιουσία αξίας πάνω από 300.000,00 ευρώ. Για το ζευγάρι το ποσό που δεν πληρώνεται φόρος ανέρχεται στο ποσό των 600.000,00 ευρώ. Ο συμπληρωματικός φόρος επιβάλλεται με βάση συγκεκριμένη φορολογική κλίμακα με συντελεστές από 0,0% έως 1,0% όπως φαίνεται στο πίνακα -6-.

Πίνακας -6- Κλιμάκια- Συντελεστές Συμπληρωματικού Φόρου

                Κλιμάκιο σε ευρώ                     Συντελεστές


.                 00,01 -   300.000,00                     0,0% 

.    300.000,00   -   400.000,00                     0,1%

.     400.000,01 -     500.000,00                     0,2%

.     500.000,01 -     600.000,00                     0,3%

.     600,000,01 -     700.000,00                      0,6%

.     700.000,01 -     800.000,00                     0,7%

.     800.000,01   -   900.000,00                     0,8%

.     900.000,01   - 1.000.000,00                     0,9%

.           υπερβάλλον                                            1,0%

Παράδειγμα , φυσικό πρόσωπο με ατομική ακίνητη περιουσία αξίας 450.000,00 ευρώ θα πληρώσει συμπληρωματικό φόρο:

. – 400.000,00 – 300.000,00= 100.000,00 χ 0,1%=100.00 ευρώ

. – 450.000,00 – 400.000,00= 50.000,00 χ 0,2%=100,00 ευρώ

Σύνολο συμπληρωματικού φόρου 100,00 +100,00= 200,00 ευρώ ετησίως.

Ο νέος νόμος για τα ακίνητα έδωσε τη χαριστική βολή στους μισθωτούς και συνταξιούχους , έβαλε την ταφόπλακα στην ακίνητη περιουσία και έδωσε την ευκαιρία στους ¨μαυραγορίτες¨ της Ευρώπης να αγοράσουν το ¨εξοχικό¨ του έλληνα σε εξευτελιστικές τιμές. Ενδεικτικά αναφέρω ότι τα έσοδα του κράτους από τους φόρους ακίνητης περιουσίας προ των Μνημονίων ήταν περίπου 400 εκατ. ευρώ και σήμερα με το Ν.4223/13 φόρος ΕΝ.Φ.Ι.Α υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 3.200 εκατ. ευρώ, οι φόροι στα ακίνητα οκταπλασιάστηκαν όταν τα εισοδήματα των πολιτών μειώθηκαν στο 50%.                

Καλό κουράγιο όπως μας εύχονται οι εταίροι μας της Ε.Ε και όποιος αντέξει.

Ιωάννης Αβραμίδης

Σμχος ε.α

Αξιοποίηση Ξενοδοχείου LA MIRAGE

Αθήνα 17 Φεβρουαρίου 2014

Προς:  ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ (Δ.Σ) της ΕΑΑΑ                                                                                                                           

ΚΟΙΝ.: ΔΣ/ΠΑΣΥΒΕΤΑ, ΔΣ/ΜΤΑ, ΔΣ/ΣΑΣ, ΔΣ/ΕΣΜΑ, ΔΣ/ΣΑΣΙΔΑ, ΔΣ/ΣΑΙΡ, ΔΣ/ΣΑΣΙ

ΘΕΜΑ : Αξιοποίηση Ξενοδοχείου MIRAGE

Κύριε Πρόεδρε,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Στα ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΑΣ Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2013 δημοσιεύθηκε άρθρο συναδέλφου σχετικό με την σημερινή κατάσταση του ξενοδοχείου του θέματος.

Το άρθρο αυτό επανέφερε στην μνήμη μου την προ ετών επιστολή μου προς την ΕΑΑΑ με σχετική πρόταση αξιοποιήσεως του ξενοδοχείου για την οποία δεν πήρα απάντηση θετική ή αρνητική.

Επανέρχομαι με την κατωτέρα εισήγηση επισυνάπτοντας την επιστολή όπως δημοσιεύθηκε στα ΝΕΑ του ΣΑΣ Μάρτιος - Απρίλιος 2001.

Η ΕΑΑΑ ως ηγέτιδα δύναμις ΝΠΔΔ που εκπροσωπεί όλους τους αποστράτους της ΠΑ εάν αποδεχθεί την πρόταση με την σύμφωνο γνώμη και τον άλλων συλλόγων - συνδέσμων ΝΠΙΔ αποστράτων συναδέλφων προς τους οποίους κοινοποιείται ας προκαλέσει εάν κρίνει σκόπιμο μια πρώτη συγκέντρωση [ενημερωτική] στον φιλόξενο χώρο του Πνευματικού Κέντρου με την συμμετοχή και του Διευθυντού του ΜΤΑ για μια επισκόπηση των μέχρι σήμερα ενεργειών και της διαγραφομένης τύχης του ξενοδοχείου.

Το MIRAGE είναι ποτισμένο με τον ιδρώτα και το αίμα του ιπταμένου και προσωπικού εδάφους της ΠΑ και εμείς σήμερα έχουμε μέρος ευθύνης για την κατάντια του.

Φρονώ ότι, έστω και την ύστατη ώρα ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ, τα Δημοκρατικά εκλεγμένα ΔΣ ΝΠΔΔ, και ΝΠΙΔ συναδέλφων πέρα από τις όποιες διαχωριστικές γραμμές [εάν υπάρχουν] συναισθανόμενοι το μέγεθος της ευθύνης των συνεργαστούν όχι μόνο για το ξενοδοχείο αλλά και για την επίλυση των μακροχρόνιων εκκρεμούντων θεμάτων και τον συνεχώς αναφυομένων νέων δοθέντος σε τελική ανάλυση ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος υπάρξεών των.

Με εκτίμηση

Πάνος Μερτίκας

Σμχος ε.α,

Επίτιμος Πρόεδρος ΣΑΣ

Presidium member EUROMIL

 

Απάντηση στο άρθρο του κ. Δελλή στο φύλλο 515 της εφημερίδας «Ηχώ των αιθέρων»

 

Με μεγάλη έκπληξη και θλίψη διάβασα το άρθρο του Αντιπροέδρου της Ε.Α.Α.Α , Υπτχου ε.α κ. Κων/νου Δελλή με τίτλο «Ενώσεις Αποστράτων Αξ/κών και Σύλλογοι Αποφοίτων Στρατιωτικών Σχολών» στην σελίδα 9 του φύλλου 515 / Ιανουάριος 2014 της εφημερίδας «Ηχώ των αιθέρων».

Έκπληξη, γιατί ενώ, σχεδόν ένα χρόνο πριν ο κ. Δελλής στην Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Αποφοίτων Σ.Τ.Υ.Α, δήλωνε με περισσή υπερηφάνεια τα εξής : «Είμαι ο Υποπτέραρχος Δελλής 12ης Σειράς ΣΤΥΑ και είμαι περήφανος για την προέλευσή μου αυτή, διότι εκεί έμαθα τα πρώτα μου γράμματα, εκεί έφαγα το πρώτο μου ψωμί, εκεί μου δόθηκε η ευκαιρία να σπουδάσω και να πάρω δύο Πανεπιστημιακά διπλώματα. Επομένως, οφείλω χάριτας στη Σ.Τ.Υ.Α και στην Αεροπορία». Τελειώνοντας δε την ομιλία του κατέληγε: «Λοιπόν, θα διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας. Έχουμε άξιους Αξιωματικούς από τις παραγωγικές Σχολές των Υπαξιωματικών και έχουμε άχρηστους Αξιωματικούς από παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών». Φαίνεται ξέχασε τόσο γρήγορα την προέλευση του και επιτίθεται κατά των Αποφοίτων των παραγωγικών Σχολών Υπαξ/κων. Προφανώς, μέσα σε ένα χρόνο έγιναν κοσμογονικές αλλαγές και οι μεν Αξ/κοι προερχόμενοι από Σχολές Α.Σ.Σ.Υ δεν είναι άξιοι οι δε Αξ/κοι προερχόμενοι εξ Αξ/κων είναι οι πλέον κατάλληλοι να μετέχουν στο Δ.Σ της Ε.Α.Α.Α. Αστεία πράγματα, φυσικά και δεν ασπάζομαι τα λεχθέντα του κ. Δελλή. Αρχή της Δημοκρατίας κ. Δελλή είναι να δίνεται η δυνατότητα σε όλους ανεξαιρέτως να μετέχουν και να επιλέγονται οι καλύτεροι.

Θλίψη δε , γιατί είναι ολοφάνερο πλέον ότι οι μάσκες έπεσαν και άπαντες έχουν επιδοθεί σε ένα κυνήγι «κακών μαγισσών» βλέπε Απόφοιτοι Σχολών Α.Σ.Σ.Υ με σκοπό να τους εκδιώξουν από το Δ.Σ της Ε.Α.Α.Α. Το σχέδιο είχε επαναληφθεί και στο παρελθόν επί προεδρίας κ. Κατσαντώνη αλλά δεν «πέρασε» από το τότε Δ.Σ. Τώρα λοιπόν υπάρχουν διάφορες μεθοδεύσεις που χρησιμοποιούνται σταδιακά με απώτερο σκοπό την δημιουργία αρνητικού κλίματος εις βάρους των Αποφοίτων Σχολών ΑΣΣΥ.

Στην αρχή ήταν οι ευθείες βολές από τον αξιότιμο Πρόεδρο της ΕΑΑΑ εναντίον του Προέδρου του Συλλόγου του Σ.Α.Σ από την στιγμή που γνωστοποιήθηκε η απόφαση των Συλλόγων Αποφοίτων όλων των Παραγωγικών Σχολών ΑΣΣΥ και των τριών κλάδων των Ε.Δ. να προχωρήσουν στην δημιουργία Ομοσπονδίας. Στην συνέχεια είχαμε την επιστολή 24 συναδέλφων Αξιωματικών ε.α οι οποίοι πάνω κάτω ζητούσαν τα ίδια με τα γραφόμενα του κ. Δελλή αλλά και του κ. Ιατρίδη στο ίδιο φύλλο 515 της εφημερίδας «Ηχώ των αιθέρων».

Μπαίνοντας στην ουσία των λεχθέντων του κ. Δελλή θα ήθελα να τονίσω τα εξής:

               1.    Δεν μπορεί να καταλύεται η αρχή της πλειοψηφίας για χάρη δήθεν «….έλλειψης Αξ/κών με επιστημονικές και εξειδικευμένες γνώσεις στον Οικονομικό , Νομικό και Υγειονομικό τομέα». Αγαπητέ κ. Δελλή , εάν σας διαφεύγει οφείλω να σας ενημερώσω ότι το 70-73 % των μελών της Ένωσης αποτελείται από αποφοίτους των τριών παραγωγικών Σχολών Υπαξ/κών της Π.Α. και μάλλον σε αυτούς να οφείλεται η παρουσία σας στο παρόν Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α. , είναι δε απαράδεκτο να «ποδοπατείται» ένα τόσο μεγάλο ποσοστό μελών προς χάριν της δήθεν έλλειψης επιστημονικού προσωπικού.

            2.   Εάν η Ένωση χρειάζεται επιστημονικό προσωπικό για να πάρει μια απόφαση ας δημιουργήσει ομάδες εργασίας επί του θέματος που την ενδιαφέρει με συναδέλφους οι οποίοι να κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις για το θέμα και εκείνοι αφού μελετήσουν ας υποβάλουν συγκεκριμένες προτάσεις - ενέργειες προς ψήφιση στο Δ.Σ. Θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι αυτό συμβαίνει σε οποιαδήποτε σοβαρή Επιχείρηση η Δημόσιο Οργανισμό. Δεν αλλάζουν κατά το δοκούν τα μέλη των Δ.Σ. θέλοντας να επανδρωθούν από επιστημονικό προσωπικό προκειμένου να είναι σε θέση να πάρουν μία απόφαση. Απλά δημιουργούν ομάδες εργασίας για να έχουν εμπεριστατωμένη άποψη επί θεμάτων ενδιαφέροντος τους.

               3.     Και μόνο η αναφορά ότι η λειτουργία της Ένωσης διέπεται από τον χουντικό και αναχρονιστικό Ν.Δ. 1171/ 1972 θα έπρεπε να σας είχε προβληματίσει κατά τον πρώτο χρόνο της παρουσίας σας στο παρόν Δ.Σ και αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για μία σοβαρή και αποτελεσματική Ένωση θα μπορούσατε να ξεκινήσετε από μια πρόταση για αναθεώρηση του υπάρχοντος Νομικού πλαισίου η οποία να ανταποκρίνεται στον Συνταγματικό χάρτη της πατρίδας μας. Όταν οι πρωταγωνιστές της εποχής εκείνης έκαναν το Ν.Δ. 1171/72, σκοπός τους ήταν ο απόλυτος έλεγχος των κινήσεων των αποστράτων. Για το λόγο αυτό διόριζαν και τα Δ.Σ, στα οποία προέβλεπαν να υπάρχουν και κάποιες ειδικότητες, ώστε παντού να υπάρχει το μάτι και το αυτί τους!

               4.     Αν παρακολουθούσατε τα νέα του Σ.Α.Σ ή τις δραστηριότητες του Σ.Α.Σ, διαχρονικά, θα είχατε διαβάσει ότι στις τακτικές ενημερώσεις της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας (Α/Γ.Ε.Α, Υ.ΕΘ.Α) στην ατζέντα των θεμάτων, με εμπεριστατωμένη ανάλυση, περιλαμβάνονταν και θέματα ΚΟΙΝΟΥ και όχι μόνο αποκλειστικού ενδιαφέροντος των μελών του, όπως για  Μισθολόγιο Στρατιωτικών, Μ.Τ.Α, 251 Γ.Ν.Α, Α.Ο.Ο.Α, Οργάνωση και λειτουργία Ε.Α.Α.Α, Ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη άνεργων τέκνων Αξιωματικών και Υπαξ/κών (ε.ε. και ε.α.) από 251 Γ.Ν.Α κ.α. Ανάλογες παραστάσεις γίνονταν και γίνονται και από το Συντονιστικό Συμβούλιο των Συλλόγων Αποφοίτων Α.Σ.Σ.Υ των Ε.Δ.. Όχι διαστρέβλωση της αλήθειας κ. Δελλή, για να εξυπηρετήσετε μεθοδεύσεις απαξίωσης των Συλλόγων και να προβάλλετε μια νέα Ε.Α.Α.Α που να λειτουργεί με νόμους που κάποτε υπηρετούσαν την Χούντα. Για εκλεγόμενες Διοικήσεις, ας έχετε υπόψη σας, ότι ο Σ.Α.Σ αγωνίστηκε και πρωτοστάτησε με έντονες δημοσιεύσεις και παραστάσεις σε ηγεσία της Π.Α και ΥΕΘΑ, κ. Δελλή. Ε, αυτό δεν θα αφήσουμε να το πάτε πάλι πίσω. Η δημοκρατία και ο καταστατικός μας χάρτης δεν μπορεί να αμφισβητείται κατά το δοκούν.

            Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι η ενότητα και η συνεργασία όλων δεν επιτυγχάνεται αγαπητέ κ. Δελλή με το να καταργείτε εκλεγμένα Δ.Σ των Παραρτημάτων της Ε.Α.Α.Α καλυπτόμενοι πίσω από ένα αναχρονιστικό - χουντικό Νόμο αγνοώντας μια διαδικασία η οποία ισχύει περίπου 30 χρόνια και η οποία είχε ψηφισθεί ομόφωνα από το τότε Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α. προς την κατεύθυνση του εκδημοκρατισμού της λειτουργίας της Ε.Α.Α.Α. βασιζόμενη στην αρχή της πλειοψηφίας. Αυτό είναι Δημοκρατία, κ. Δελλή, η οποία στηρίζεται σε σταθερούς κανόνες όπως αναφέρετε στο άρθρο σας;

            Με εκτίμηση,

Νικόλαος Βούλγαρης

Σμηναγός ε.α., Γεν. Γραμματέας Σ.Α.Σ

 

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το Σ.Α.Σ αλλά μόνο τον Συντάκτη.