×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 206

Αμερικάνικο Μοντέλο Εξέλιξης Υπαξιωματικών σε .. Στρατηγούς

airforce

ΠΡΟΣ : Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Καμμένο
ΚΟΙΝ.: Α/ΓΕΑ, ΣΑΣ Βόλος -10-2015
ΘΕΜΑ: Αμερικάνικο Μοντέλο Εξέλιξης Υπαξιωματικών σε .. Στρατηγούς!
Κύριε Υπουργέ,

κατά την τέλεση των αποκαλυπτηρίων του Ανδριάντα του Υπαξιωματικού στο Άλσος Ελληνικού Στρατού στου Γουδή στις 26-9-2015, στο χαιρετισμό σας, αναγνωρίζοντας τους αγώνες και τις θυσίες των Υπαξιωματικών του Στρα-τού, αναφερθήκατε και στην, επιτέλους, καθιέρωση τριετούς φοίτησης σπουδών και στην αναβάθμιση της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσής των, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους της παιδαγωγικής επιστήμης. Αυτό ήταν το καλό μήνυμα προς αυτή την κατηγορία των Υπαξιωματικών για το διαχρονικό έργο και την προσφορά τους!
Στη συνέχεια της ομιλίας σας δώσατε και την αίσθηση του κομιστή χαρμόσυνων νέων. Δυστυχώς, το απόφθεγμα ¨Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες¨ μάλλον επικαιροποιείται και στην προκειμένη περίπτωση. Ζητήσατε – ασφαλώς μετά από κάποια ενημέρωσή σας - να ξεκινήσει ένας διάλογος στο πλαίσιο της νέας ανάπτυξης των δομών των Ενόπλων Δυνάμεων, για να ¨δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη διεθνή εμπειρία που υπάρχει και στο θέμα των Υπαξιωματικών. Αν, δηλαδή, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για ένα αμερικανικό μοντέλο, με τη δυνατότητα εξέλιξης των Υπαξιωματικών σε μια δική τους επετηρίδα, όπου θα φτάνουν πλέον στο βαθμό του Στρατηγού¨ !!!. Αυτό είναι το περίεργο, προβληματικό και όχι μόνο μέρος-¨προσφορά¨ προς τους Υπαξιωματικούς.
Κύριε Υπουργέ, διαχρονικά για το Αμερικανικό μοντέλο έχουμε ακούσει, πολλές φορές, να το επικαλούνται ή να το απο-κρύπτουν πάρα πολλοί από όσους κατά καιρούς έχουν εμπλακεί σε θέματα περί Ιεραρχίας και Εξέλιξης των Αξιωματικών εξ Υπαξιωματικών.
Δυστυχώς, είναι ένα στόχος, των περισσοτέρων από αυτούς, στο πώς θα καταργήσουν τη δυνατότητα εξέλιξης των Υπα-ξιωματικών σε Αξιωματικούς. Έτσι θα μπορέσουν και να ¨αλλοτριώσουν¨ ένα μεγάλο αριθμό από τις οργανικές θέσεις Αξιω-ματικών από ΑΣΣΥ, στους Αξιωματικούς από ΑΣΕΙ ή να καταργήσουν τις υπόλοιπες, σε ένα πλαίσιο μείωσης του αριθμού των Αξιωματικών των ΕΔ, με διορθωτικές παρεμβάσεις στην ασύμμετρη μορφή – ιδιαίτερα της κορυφής – της πυραμίδας Αξιωματικών κάθε όπλου!.
Το σκηνικό επαναλαμβάνεται για πολλά χρόνια τώρα, με χαρακτηριστικότερες εκείνες του 1974, όταν επιτελείς περιφέρο-νταν στις μονάδες να ενημερώσουν τους υπόψη Υπαξιωματικούς για νέο σύστημα εξέλιξής των μέχρι το βαθμό του Ανθυπα-σπιστή, αλλά με τέσσερες διαβαθμίσεις: Α, Β, Γ, Δ και ανάλογη αύξηση των αποδοχών τους!!!!!. Η δεύτερη και πιο πρόσφα-τη είναι εκείνη του 2007, όταν σε σχετικό προσχέδιο επιτροπής, με θέμα ¨περί Ιεραρχίας και Προαγωγών των Αξιωματικών των ΕΔ¨, προβλεπόταν όπως οι Ανθυπασπιστές, εφόσον υπήρχαν υπηρεσιακές ανάγκες για Αξιωματικούς, θα έδιναν εξετά-σεις (αγνώστου αντικειμένου, πού, πώς, σε ποιους κ.λ.π.) και εφόσον επιτύγχαναν θα εξελίσσονται σε Αξιωματικούς!!! Με άλλα λόγια, καθήλωσή τους στο βαθμό του Ανθυπασπιστή με υποβάθμιση γοήτρου, κύρους και της εξέλιξης των Υπαξιωμα-τικών. Έτσι, θα διαμορφώνονταν και οι προϋποθέσεις για υλοποίηση του αμερικανικού μοντέλου-στόχου, ώστε ο Έλληνας Υπαξιωματικός να είναι καθ’ όλη τη σταδιοδρομία του υπό τις διαταγές των Αξιωματικών, μέσα από ένα νέας κοπής Ελλη-νοπρεπές σώμα Υπαξιωματικών!! Ευτυχώς η ηγεσία της περιόδου εκείνης, αντιλήφθηκε την ¨φιλοσοφία¨ αυτού του σχεδια-σμού και μετά από εκπόνηση δύο ακόμη ανάλογων και σαφώς βελτιωμένων σχεδίων νόμου, υπογράφηκε αιφνιδιαστικά το τελευταίο από αυτά ως Ν. 3883/10, παρά και τις επί τούτου σοβαρές αντιρρήσεις και νέες προτάσεις που είχαν υποβληθεί στους τότε Α/ΓΕΕΘΑ και ΥΕΘΑ!
Οι διαχρονικοί αυτοί ¨εισηγητές¨, από επιτελικές ή άλλες καίριες θέσεις, συνήθως, αναμένουν να εκμεταλλευτούν την καλλίτερη συγκυρία ηγεσιών – στρατιωτικών και ιδιαίτερα πολιτικών(ΥΕΘΑ) – προκειμένου να πείσουν τις ηγεσίες αυτές και να περάσουν κάποτε τις σχετικές ¨μελέτες¨ των. Ενέργειες, τις οποίες, προς απογοήτευσή τους, προγενέστερες ηγεσίες - κυρίως της ΠΑ - τις έχουν απορρίψει ως ασύμβατες και απαράδεκτες για τη δομή των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι περιοδικοί αυτοί ¨εισηγητές¨, όπως προαναφέρθηκε, επικαλούνται πάντα – κατά το δοκούν – το αμερικανικό ή άλλα συναφή μοντέλα. Κατά τις σχετικές, όμως, ενημερώσεις-εισηγήσεις των, παραλείπουν-αποκρύπτουν να αναφέρουν και τις εξής καίριες παραμέτρους :
1. Το σώμα Υπαξιωματικών των χωρών που επικαλούνται προέρχεται από ένα είδος εθελοντών χωρίς καμία ανάλογη με τις ΑΣΣΥ επαγγελματική και στρατιωτική εκπαίδευση (παραγωγικές Σχολές και μάλιστα Ανώτερου επι-πέδου). Ότι μερικοί από αυτούς, μετά από ειδικές εκπαιδεύσεις σε σχολεία επιμόρφωσης στελεχών, ο αρχαιότερος και ικανότερος Αρχισμηνίας Διοίκησης, Chief Master Sergeant of Air Force, τοποθετείται, ως μορφή δίδυμης εξουσίας, κάτω και δίπλα από τον Αρχηγό, Αυτός ο Αρχισμηνίας, μαζί με τον Υπουργό της Αεροπορίας, τον Αρχηγό του Επιτελείου και τον Υπαρχηγό, θεωρείται ως η ανώτατη ηγεσία της Αεροπορίας, ενώ βάση πρωτοκόλλου φέρει βαθμό ισάξιο με Αντιπτέραρχο. Στα καθήκοντα του Αρχισμηνία αυτού είναι να ενημερώνει και να συμβουλεύει τους στρατιωτικούς και πολιτικούς του προϊστάμενους, μέλη της κυβέρνησης όλων των επιπέδων, όπως και να καταθέτει στην επιτροπή της γερουσίας για θέματα που αφορούν την κατάσταση και την αποτελεσματικότητα των Υπαξιωματικών στα καθήκοντά τους, την ετοιμότητα, την κατάλληλη αξιοποίησή τους, τα εισοδήματά τους, τις συνθήκες διαβίωσης, το ηθικό και την πρόοδο των Υπαξιωματικών, εκπροσωπώντας ταυτόχρονα και τα γενικότερα συμφέροντά τους. Το ίδιο ισχύει και για κάθε επικεφαλής Αεροπορικής Δύναμης και κάθε Διοικητή μονάδας, όπου υπάρχει και εκεί ένας Αρχισμηνίας Διοίκησης (Command Chief Master Sergeant). Τέλος, κάτω και δίπλα από κάθε Μοίραρχο υπάρχει ένας Υπαξιωματικός με τον τίτλο του First Sergeant. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέπεται και το γεγονός ότι σε μετεκπαιδεύσεις στις ΗΠΑ, οι Έλληνες Υπαξιωματικοί καταλαμβάνουν υψηλότερες και από τους αμερικανούς βαθμολογίες στις σχετικές εξετάσεις!
2. Η κυριότερη και επιμελώς, δυστυχώς, αποκρυπτόμενη παράμετρος, είναι ότι παραγνωρίζουν και την ιστορική διαδρομή οργάνωσης και λειτουργίας των ΕΔ, από ιδρύσεως κάθε όπλου. Εν προκειμένω αναφερόμενος στην Πολεμική Αεροπορία από την οποία προέρχομαι, η οργάνωση και λειτουργία της έχει σχεδιαστεί πάνω σε ένα εντελώς διαφορετικό του αμερικάνικου μοντέλου πλαίσιο. Οι Υπαξιωματικοί και Αξιωματικοί από παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών, είχαν διαχρονικά υψηλό επίπεδο επαγγελματικής εκπαίδευσης στα αντίστοιχα οπλικά συστήματα κάθε περιόδου και επιπέδου τεχνολογίας. Έχουν προσφέρει αδιαμφισβήτητης σπουδαιότητας υπη-ρεσίες, από ποικίλες θέσεις εργασίας και ευθύνης, οι οποίες είναι διαχρονικά αναγνωρισμένες – με ιδιαίτερα κο-λακευτικά σχόλια από τις εκάστοτε ηγεσίες της και όχι μόνο – για την καταλυτική συμβολή τους (ακόμη και θυσί-ες ζωής), στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του όπλου, ενίοτε και κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες. Εν προκειμένω η αναγνώριση αυτή από την ΠΑ, αποκρυσταλλωνόταν και στον πριν τον Ν. 3883/10 περί Ιεραρ-χίας και Εξέλιξης των Αξιωματικών των ΕΔ, αντίστοιχο Ν. 2439/96, όπου οι Αξιωματικοί εξ Υπαξιωματικών της ΠΑ (αρθρ. 3, παρ. 8) εξελίσσονταν χωρίς προϋποθέσεις (πτυχίο ΑΕΙ) στο βαθμό του Σμηνάρχου (με οργανικές θέσεις!).
Δυστυχώς, όλα αυτά και το τεράστιο έργο, που διαχρονικά έχουν προσφέρει οι Υπαξιωματικοί ΑΣΣΥ, δεν τα συνεκτιμούν εκείνοι που επιμένουν να επιδιώκουν πειράματα με κάτι ξένο-καινούργιο μοντέλο, άγνωστης προσαρμοστικότητας-αποτελεσματικότητας στην Ελληνική πραγματικότητα, στην ετοιμότητα και μαχητικότητα των ΕΔ. Πειράματα σε αυτό τον ευαίσθητο χώρο, κ. Υπουργέ, με εξαιρετικά αμφίβολη την απόλυτη επιτυχία του στη διαχείριση, από το υπόψη προσωπικό, των οπλικών συστημάτων αξίας δισεκατομμυρίων – ιδρώτας και στερήσεις του Ελληνικού λαού. Τούτο εκθέτει σε κίνδυνο την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα των ΕΔ και την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας. Μια τέτοια απόφαση θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη. Πέραν αυτού επιδοκιμάζεται και η απαράδεκτη σκοπιμότητα και αντισυναδελφική συμπεριφορά των ¨διαχρονικών εισηγητών¨, με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό της δομής των ΕΔ και την εκλογίκευση της σύνθεσης και του αριθμού του προσωπικού-πυραμίδας, που θεωρούν ότι ¨ουσιαστικά εξαντλείται¨ με την καθήλωση της βαθμολογικής εξέλιξης των Υπαξιωματικών Ανώτερης Εκπαίδευσης, μέχρι το βαθμό του Ανθυπασπιστή!!.
Τέτοιες έμμονες αντιλήψεις, πέραν των ανωτέρω, πληγώνουν, διχάζουν, εμποδίζουν την ομοψυχία και συναδελφικότητα, την απροβλημάτιστη συνεργασία και αγάπη, τον αλληλοσεβασμό και αλληλοεκτίμηση μεταξύ όλων των στελεχών των ΕΔ, με απρόβλεπτες συνέπειες στην αποστολή τους. Δεν φτάνουν τα όσα υφίστανται τόσα χρόνια, μαζί με το υπόλοιπο προσωπικό των ΕΔ – μνημονίων και όχι μόνο – που τους ταλανίζουν ηθικό, αξιοπρέπεια, φρόνημα;
Κύριε Υπουργέ,

είναι προφανές, ότι αθέλητα στην ομιλία σας, προβάλλατε στους Υπαξιωματικούς ένα υπέροχο κομμάτι ¨τυριού¨, αλλά και ασυνείδητα τους αποκαλύψατε την αδιόρατη ¨φάκα¨ του ¨Στρατηγού¨. Δηλαδή, την ουσιαστική επαγγελματική και κοινωνική υποβάθμισή τους! Ίσως δεν γνωρίζατε ή δεν σας ενημέρωσαν για τις συναφείς προηγούμενες προσπά-θειες και τα αποτελέσματα. Εκείνο, ωστόσο, που επιβάλλεται να είχε γίνει, είναι αυτό που αποφεύγουν να κάνουν οι ¨εισηγητές¨ ανάλογων ¨επαναστατικών μεταβολών εκσυγχρονισμού¨. Να εισηγηθούν και επιτέλους να επιληφθούν το ταχύτερο για την συγκρότηση κατάλληλου πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΑΣΣΥ, σε ανάλογες συνθήκες λειτουργίας (εγκαταστάσεις, εργαστήρια, εκπαιδευτικό προσωπικό) με εκείνες των ΑΣΕΙ. Αρκετά καθυστέρησαν την απόφαση για λει-τουργία των ΑΣΣΥ σε Ανώτερο Επίπεδο Εκπαίδευσης με τριετή φοίτηση. Επίσης, θα πρέπει οπωσδήποτε, να γίνουν και οι αναγκαίες παρεμβάσεις-τροποποιήσεις του Ν. 3883/10, για τον οποίο έχουν κατά καιρούς υποβληθεί σχετικές προτάσεις στους προκατόχους σας και στα Αρχηγεία, από τους αντιπροσωπευτικούς Συλλόγους των ΑΣΣΥ, αλλά και από τους ιδίους.
Το γεγονός ότι στις ΑΣΣΥ εισάγονται – ιδιαίτερα από όσα παρακολουθώ στην ΠΑ – σπουδαστές με βάση εισαγωγής 16.400+ μόρια και ανώτατη βαθμολογία 18.500+ μόρια, σημαίνει δυνατότητα εισαγωγής των σε πολλές καλές πανεπιστημι-ακές σχολές, αλλά και ΑΣΕΙ. Τούτο, μάλλον, είναι κάτι που αντί να χαροποιεί για την εισαγωγή υψηλής ποιότητας σπουδα-στών στις ΑΣΣΥ, μάλλον δεν ενθουσιάζει, όλους... Ίσως και ενοχλεί. Ίσως εμποδίζει και τα σχέδιά τους.
Κύριε Υπουργέ,

μετά από αυτές τις απροσδόκητες αποκαλύψεις σκέψεών σας, φοβούμαι ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, μήπως ο Ανδριάντας του Υπαξιωματικού που αποκαλύψατε, γίνετε εσείς εκείνος που θα τον μετατρέψετε σε Κενοτάφιο των αποφοίτων Υπαξιωματικών ΑΣΣΥ, αντί της μέριμνας ανάδειξης και καλλίτερης εκμετάλλευσης των ασύγκριτων πλεονεκτημά-των της ποιότητας, επαγγελματικής και στρατιωτικής εκπαίδευσης αυτού του προσωπικού, για την αποτελεσματικότερη επι-χειρησιακή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων!!! Οι σχολές αυτές , κ. Υπουργέ, για τους σπουδαστές των, αλλά ιδιαίτερα και για τους χιλιάδες αποφοίτους των, είναι ο Παρθενώνας τους. Είναι η ιστορία τους. Είναι η περηφάνια τους. Η επιχειρούμενη προσπάθεια υποβάθμισης ή κατάργησης των σχολών αυτών, από τα πρώτα νέα βήματά λειτουργίας των, θα ισοδυναμεί με γκρέμισμα τους δικού τους Παρθενώνα. Πώς και ποιος θα απολογηθεί σε αυτά τα παιδιά, που θα μπορούσαν να επιλέξουν άλλες σχολές, με τις βαθμολογίες των Πανελληνίων και επέλεξαν μια από τις ΑΣΣΥ, με μια σχεδιαζόμενη τώρα εφιαλτική μετεξέλιξή τους; Τι ¨τυρί¨ χωρίς ¨φάκα¨ θα μπορέσετε να τους προβάλλετε και να τους πείσετε, κ. Υπουργέ, ότι δεν προτίθεστε να τους υποβαθμίσετε, να τους σβήσετε τα όνειρά τους, να ακυρώστε τις προσδοκίες τους; Τι είδος Πολιτείας μπορεί να είναι αυτή; Πως θα την υπολήπτεται ο νέος, όταν αυτή δεν τον σέβεται;
Κύριε Υπουργέ,

ως ένας βετεράνος, απόφοιτος μιας από αυτές τις ιστορικές σχολές (ΣΤΥΑ), μελετώντας όλες αυτές τις ημέρες τις σκέψεις σας, σας εξορκίζω από τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης. Θα στιγματίσει ανεπανόρθωτα την πορεία και την ιστορία σας. Θα βλάψει σε απρόβλεπτη έκταση την πατρίδα μας και τη μαχητική ικανότητα και μαχητικότητα των ΕΔ. Κλείστε τα αυτιά σας στις ¨σειρήνες αυτού του εκσυγχρονισμού¨.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Παναγιώτης Καράμπελας
Σμηναγός ε.α.
Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ (ΣΑΣ).

Φοροκαταιγίδα του τρίτου μνημονίου Ν.4334/15

Γράφει ο Σμήναρχος ε.α Ιωάννης Αβραμίδης

Ο Ν.4334/15 , συνέπεια του τρίτου Μνημονίου, έθεσε την ταφόπλακα στους αποστράτους. Πέραν των μειώσεων των συντάξεων με τους νόμους Ν.3865/10, Ν.3986/11, Ν.4024/11, Ν.3986/11, Ν.4051/12, Ν.4093/12 αποτέλεσμα των μνημονίων I και II, το Μνημόνιο ΙΙΙ με τους νόμους εφαρμογής του θα οδηγήσουν τους αποστράτους στη πλήρη οικονομική εξαθλίωση .
Αυτό το διαπιστώνουμε , αρχής γενομένης από το ενημερωτικό σημείωμα της Σύνταξης του μηνός Σεπτεμβρίου 2015, όπου με το Ν.4334/15 ΦΕΚ 8ο Α’ παραγ. 31 Άρθρο1, η εισφορά περίθαλψης από 4% έγινε 6% με αναδρομική ισχύ από 1-7-2015.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο Μ.Π.Δ.Σ/10362/1961/23-4-13 του Γενικού Διευθυντού Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης η εισφορά υπολογίζεται επί του αρχικού μεικτού μηνιαίου ποσού κύριας σύνταξης, γι’ αυτό η κράτηση της περίθαλψης , όπως προκύπτει και από το μηνιαίο σημείωμα σύνταξης Σεπτεμβρίου για ένα συνταξιούχο με Βασική Σύνταξη 2.066,32 € από 85,25 € έγινε 127,88 € ήτοι μείωση του πληρωτέου ποσού σύνταξης κατά 127,88-85,25=42,63 €.
Σημειωτέο ότι η μείωση αυτή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του Ν.4037/15 που ικανοποίησε κατά 50% την απόφαση 2192/14 της ολομέλειας του Σ.τ.Ε. Η δικαιοσύνη μας δικαίωσε και η βουλή μας ¨φέσωσε¨. Ο εν λόγω νόμος έχει αναδρομική ισχύ από 1-7-2015 και τα οφειλόμενα των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου (αχρεωστήτως καταβληθέντα) θα καταβληθούν σε τρείς μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο (πληρωτέα σύνταξη 29 Σεπτεμβρίου) . Ως εκ τούτου η σύνταξη του μηνός Οκτωβρίου μειώθηκε και πάλι κατά τη πρώτη δόση των αναδρομικών οφειλών που είναι για τον παραπάνω συνταξιούχο 42,63χ2/3=28,42€. Αυτή η αναδρομική παρακράτηση θα ολοκληρωθεί την 31-12-2015 με την Σύνταξη Δεκεμβρίου πληρωτέα τον Νοέμβριο 2015.
Αυτή είναι η αρχή που θα προκαλέσει «τσουνάμι» μειώσεων στις συντάξεις των αποστράτων και όχι μόνο. Οι νόμοι εφαρμογής του Μνημονίου ΙΙΙ προβλέπουν φορο- καταιγίδα , μείωση συντάξεων 0,5% του Α.Ε.Π για το 2015 και 1% του Α.Ε.Π για το 2016, διατήρηση του Ε.Ν.Φ.Ι.Α και άλλες φορολογικές επιβαρύνσεις. Θα προκαλέσουν μια ιδιότυπη μορφή γενοκτονίας. Με την εξαθλίωση μισθωτών και συνταξιούχων θα αναγκαστούμε να ξεπουλήσουμε το βιό μας, να πεταχτούν στους 5 δρόμους όσοι χρωστούν την πρώτη κατοικία, υιοθετώντας το αποικιακό καθεστώς χρέους θα παραιτηθούμε από κάθε μορφή εθνικής κυριαρχίας και πολύ περισσότερο εθνικής υπερηφάνειας....
Υπομονή και όποιος αντέξει!!!

Άλλωστε με την υπογραφή του πρώτου μνημονίου μας το είπαν και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας «BON CURAGE» , Καλό κουράγιο

Η 32α σειρά ΣΤΥΑ γιόρτασε τα 35 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας στη Π.Α

enthymio 32as seiras

Το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015 , στο ΚΕΔΑ/Ζ, η 32α σειρά γιόρτασε 35 χρόνια προσφοράς και αναμνήσεων στη Π.Α, μέσα σε έντονη συναισθηματική φόρτιση. Το παρόν έδωσαν 156 συμμαθητές και το γλέντι κράτησε μέχρι τις μεταμεσονύκτιες ώρες με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον εκλεκτό συνάδελφο της 31ης Χάρη Καρίμαλη.

Τελετή αποκάλυψης ανδριάντα Μονίμου Υπαξιωματικού

mnimeio ypaxkou

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Βασίλειο Τελλίδη, παρέστη στην τελετή αποκαλυπτηρίων ανδριάντα Μονίμου Υπαξιωματικού, που πραγματοποιήθηκε σήμερα 27/9/2015 στο Άλσος Ελληνικού Στρατού στο Γουδί. Στην τελετή παρέστη ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος.

Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είπε τα εξής:

«Κύριε Επίτιμε Αρχηγέ του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας,

Κύριε Αρχηγέ του Γενικού Επιτελείου Στρατού,

Κύριε Δήμαρχε,

Στρατηγοί,

Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί,

Σπουδαστές και σπουδάστριες της Σχολής,

Κύριε Πρόεδρε της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Υπαξιωματικών Αποφοίτων της ΣΜΥ,

Κύριοι Πρόεδροι των Ενώσεων Αποστράτων,

Κύριε πρώην Δήμαρχε Παπάγου

Κυρίες και κύριοι,

Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω την τιμή και τη χαρά σήμερα, να παρευρίσκομαι στην τελετή των αποκαλυπτηρίων του ανδριάντα προς τιμήν των Μονίμων Υπαξιωματικών. Ενός σώματος του οποίου οι αγώνες συγκινούν και συνάμα αποτελούν απόδειξη για τη διαχρονική προσήλωση των Ελλήνων στις προαιώνιες αξίες και τα ιδανικά της φυλής. Ενός σώματος που υπήρξε διαχρονικά και παραμένει η ραχοκοκαλιά των Ενόπλων Δυνάμεων.

Τέτοιες ενέργειες και πρωτοβουλίες, όπως η σημερινή, κρατούν ζωντανή τη μνήμη και προβάλλουν την προσφορά του Έλληνα Υπαξιωματικού, την αγάπη του για την Πατρίδα, τη δημοκρατία και την ελευθερία.

Από το 1884 που ιδρύθηκε το «Προπαρασκευαστικόν Υπαξιωματικών Σχολείον» μέχρι τη σημερινή Σχολή Υπαξιωματικών, αποτέλεσε το λίκνο μέσα στο οποίο γεννήθηκε και ανδρώθηκε ο Υπαξιωματικός του Στρατού μας.

Ο ανδριάντας, που σήμερα έχω την τιμή να αποκαλύψω, μαζί με τους Αρχηγούς και τον Πρόεδρο, αποτελεί ελάχιστο φόρο τιμής στον Έλληνα Υπαξιωματικό.

Στον αφανή αυτό ήρωα που με πνεύμα αυταπάρνησης και αγνού πατριωτισμού υπηρετεί την πατρίδα μας και δίνει έναν καθημερινό αγώνα για την προάσπιση των εθνικών μας συνόρων.

Στον μικρό ηγήτορα, στον οποίο το Έθνος εμπιστεύεται τα στρατευμένα του παιδιά στην ειρήνη και στον πόλεμο, με την υποχρέωση να τους εκπαιδεύσει, να τους καθοδηγήσει και να τους παραδώσει όχι μόνον υγιείς αλλά και ώριμους, ευσυνείδητους πολίτες. Σε αυτόν που η πατρίδα εμπιστεύεται εξοπλισμό δεκάδων εκατομμυρίων και που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο πάνω στον οποίο οικοδομείται όλο το στράτευμα.

Σε όλο το Αιγαίο, στις βραχονησίδες μας, σε κάθε Φυλάκιο του Στρατού Ξηράς που είχα την τιμή να επισκεφθώ αυτούς τους τελευταίους επτά μήνες, βλέπει κανείς ότι επικεφαλής είναι συνήθως ένας Έλληνας Μόνιμος Υπαξιωματικός.

Στην κατεύθυνση αυτή το Υπουργείο αντιλαμβανόμενο τον πολύπλευρο ρόλο του υπαξιωματικού προσανατολίζεται αφενός στην καθιέρωση της τριετούς διάρκειας σπουδών και την εμπέδωση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού προγράμματος στο πλαίσιο των ΑΣΕΙ και αφετέρου στην αναβάθμιση της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους της παιδαγωγικής επιστήμης. Θα συνεχίσουμε επίσης τις δράσεις που ξεκινήσαμε στην προηγούμενη θητεία μας για να βελτιώσουμε τις συνθήκες διαβίωσης, να επαναφέρουμε το βιοτικό επίπεδο, να ενισχύσουμε την αξιοκρατία και να αποκρυσταλλώσουμε τη διαφάνεια. Σε αυτό το πλαίσιο είδατε την επαναφορά του επιδόματος παραμεθορίου που είναι μόνο μια μικρή αρχή.

Θέλω να ζητήσω από τον Πρόεδρο της Ενώσεως, αλλά και από τους άλλους Προέδρους των Ενώσεων, όπως επίσης και από τα εν ενεργεία στελέχη, να ξεκινήσουμε έναν διάλογο στο πλαίσιο της νέας αναδιάταξης των δομών των Ενόπλων μας Δυνάμεων για να δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τη διεθνή εμπειρία που υπάρχει και στο θέμα των υπαξιωματικών. Αν, δηλαδή, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για ένα αμερικανικό μοντέλο, με τη δυνατότητα εξέλιξης των υπαξιωματικών σε μία δική τους ξεχωριστή επετηρίδα, όπου θα φθάνουν πλέον στο βαθμό του Στρατηγού.

Δεν κατοικούμε σε γειτονιά αγγέλων. Περιβαλλόμαστε από αστάθεια και δυνάμεις που μας επιβουλεύονται. Γι’ αυτό οφείλουμε να έχουμε υψηλό μαχητικό φρόνημα και ισχυρό στρατό.

Γι’ αυτό οφείλουμε να διατηρήσουμε μια στρατιωτική δύναμη υψηλής επιχειρησιακής ικανότητας για την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και της ασφάλειας, αλλά και της διεθνούς ειρήνης.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν, ταυτόχρονα, την εγγύηση και την ασπίδα των εθνικών συμφερόντων, τα οποία υπηρετούν ανυποχώρητα με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα, σύμφωνα πάντοτε με τους κανόνες δικαίου, το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους.

Τιμούμε σήμερα τον Έλληνα Υπαξιωματικό. Γιατί όπως λέει ο ποιητής «θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία» και οι Έλληνες Υπαξιωματικοί έχουν αποδείξει μέσα από τις αιματηρές μάχες και τους ένδοξους αγώνες που έχει δώσει ο Ελληνικός Στρατός, πως διαθέτουν περίσσεια και από τα δύο.

Σας ευχαριστώ πολύ».

ΠΗΓΗ: www.mod.mil.gr 

Τι θα ήθελα να γνωρίζω από τους υποψηφίους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Α.Α.Α

Γράφει ο Σγος ε.α Κων/νος Λιούτας  lioutas

Είθισται οι υποψήφιοι της ΕΑΑΑ να καταθέτουν ένα βιογραφικό σημείωμα για δημοσίευση στη ΗτΑ προκειμένου να κάνουν γνωστή την υποψηφιότητά τους. Το βιογραφικό σε μεγάλο βαθμό περιέχει την ε.ε. σταδιοδρομία (ώρες πτήσεις, καθήκοντα, μεταθέσεις, τοποθετήσεις εξωτερικού, σχολεία της Π.Α, που είναι βέβαιο ότι όλα τα μέλη της Ένωσης διαθέτουν) με αυτονόητες γενικόλογες συναισθηματικές αναφορές περί ενότητας κ.λ.π. που ελάχιστα ενδιαφέρουν το εκλογικό σώμα.
Εκ των υστέρων, και αφού έχει επιτευχθεί ο στόχος της εκλογής, κάποια από τα μέλη του ΔΣ αποκαλύπτουν τις πραγματικές τους προθέσεις σε ότι αφορά τη λειτουργία και τη δράση της ΕΑΑΑ, πολλές φορές σε πλήρη δυσαρμονία με τις προσδοκίες της πλειοψηφίας των μελών, λησμονώντας πολύ γρήγορα ότι είναι αιρετά μέλη ενός Διοικητικού Συμβουλίου τα οποία οφείλουν να τιμήσουν την εμπιστοσύνη των συναδέλφων τους από τους οποίους αντλούν την εξουσία να αποφασίζουν και να διαχειρίζονται τις υποθέσεις της Ένωσης.
Είναι καιρός πλέον οι υποψήφιοι, προεκλογικά όπως σε συμβαίνει σε κάθε εκλογική αναμέτρηση για την ανάδειξη αιρετών οργάνων, να κάνουν γνωστές τις απόψεις τους για το όποιο όραμά τους για την Ένωση αναφερόμενοι, τουλάχιστον επιγραμματικά, σε όλο το φάσμα των λειτουργιών και δραστηριοτήτων της ΕΑΑΑ. Η ΗτΑ και κάθε άλλο μέσο, έντυπο και ηλεκτρονικό, οφείλουν να δώσουν το κατάλληλο χώρο σε όλους τους υποψηφίους προκειμένου να επικοινωνήσουν στα μέλη τις ιδέες τους για την Ένωση.
Ο εκδημοκρατισμός της Ένωσης σύμφωνα με το Σύνταγμα και την κείμενη νομοθεσία, η διοικητική αποκέντρωση με ουσιαστικές αρμοδιότητες και λόγο στα παραρτήματα, τα σοβαρά θέματα που σχετίζονται με το ΜΤΑ, οι άδικες διπλές και τριπλές περικοπές των συντάξεων, οι διακριτές σχέσεις με τις άλλες Ενώσεις καθώς και με τους συλλόγους (ΣΑΣΥΔΑ, ΣΑΣ, ΣΑΙΡ, ΕΣΜΑ, ΣΑΣΙ κλ.π) που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αποστράτων της ΠΑ, ο παραθερισμός, η εξωστρέφεια της ΕΑΑΑ, η έγκαιρη ενημέρωση των μελών, οι κανόνες έκδοσης της ΗτΑ (εκδότης, συντακτική επιτροπή κ.λ.π) είναι μερικά από τα θέματα για τα οποία κάθε συνάδελφος θα ήθελε να γνωρίζει τις απόψεις των υποψηφίων.
Όπως είναι γνωστό σε όσους έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για τα κοινά της ΕΑΑΑ το απερχόμενο ΔΣ ασχολήθηκε και αναλώθηκε σε μεγάλο βαθμό με θέματα όπως η τροποποίηση της ΚΥΑ, που προωθήθηκε στο ΓΕΑ, για την σύνθεση του ΔΣ καθώς και η κατάργηση των άτυπων εκλογών στα Παραρτήματα. Και τα δύο αυτά ζητήματα προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση της πλειοψηφίας των μελών και συνέβαλλαν καθοριστικά στην εσωστρέφεια της ΕΑΑΑ με μέγιστη συνέπεια τη δηλητηρίαση των σχέσεών μας, θέτοντας σε κίνδυνο την ενότητα της Ένωσης.
Είναι γεγονός ότι οι απόψεις για αυτά τα θέματα αποτελούν για την πλειοψηφία των συναδέλφων σημαντικό κριτήριο για την επιλογή της ψήφου τους. Πέραν τούτου κρίνεται, κατά την ταπεινή μου άποψη, αναγκαίο οι υποψήφιοι των εκλογών, άσχετα από τη θέση (προέδρου, αντιπροέδρου, μέλος του ΔΣ), και στο εύρος που οι ίδιοι επιθυμούν, όπως ήδη ελπιδοφόρα έπραξε ένας από τους υποψηφίους προέδρους, να γνωστοποιήσουν τις απόψεις τους για τα παρακάτω.
Συγκεκριμένα:
1. Για την εμβάθυνση του εκδημοκρατισμού λειτουργίας της ΕΑΑΑ.

Σκοπεύουν σε περίπτωση εκλογής τους να προχωρήσουν;

α. Στην επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου της ΕΑΑΑ και την αντικατάσταση του παρωχημένου και αντιδημοκρατικού ΝΔ 1171/72 με ένα νέο ιδρυτικό νόμο σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, το διεθνές δίκαιο, την κείμενη νομοθεσία και τη νομολογία του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Χώρας;
β. Στην άμεση ανάκληση της απόφασης για την τροποποίηση της ΚΥΑ που αφορά στη σύνθεση του ΔΣ δίνοντας το δικαίωμα, χωρία καμία διάκριση ή τεχνητό περιορισμό, σε όλα τα μέλη να εκλέγονται στο ΔΣ της ΕΑΑΑ;
γ. Στην κατάργηση της αντιδημοκρατικής και αντισυνταγματικής πρόβλεψης για την εκλογή του προέδρου και αντιπροέδρου της ΕΑΑΑ με κριτήριο το βαθμό;
δ. Στη θεσμική κατοχύρωση των εκλογών για την ανάδειξη των ΔΣ των Παραρτημάτων;
ε. Στην ουσιαστική συμμετοχή των παραρτημάτων στη διοίκηση της ΕΑΑΑ; (Δεν κρίνουν απαραίτητο κάθε απόφαση τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ΕΑΑΑ να διαμορφώνεται από κοινού, με δικαίωμα ψήφου, με τα ΔΣ των παραρτημάτων;)
στ. Στο διορισμό κατ’ απόλυτη προτεραιότητα από το ΔΣ της ΕΑΑΑ, όσων είναι υποψήφιοι για τα ΔΣ των Παραρτημάτων αφού αυτοί εκδήλωσαν επίσημα την πρόθεσή τους να υπηρετήσουν τα κοινά της Ένωσης θέτοντας τον εαυτό τους στην κρίση των συναδέλφων;
2. Περαιτέρω για θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος και αυξημένης ευαισθησίας των μελών της ΕΑΑΑ είναι επίσης απαραίτητο να γνωστοποιήσουν τις απόψεις για:
α. Τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου παραθερισμού έτσι ώστε, με απόλυτη διαφάνεια, να γίνει δικαιότερο λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική του διάσταση (Οικογενειακή κατάσταση, ύψος της σύνταξης κ.λ.π).
β. Την ανάρτηση στο διαδίκτυο (Διαύγεια) όλων των αποφάσεων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
γ. Την αλλαγή των κανόνων που διέπουν την έκδοση της ΗτΑ όπου η τελική έγκριση για την έκδοση κάθε φύλλου θα πρέπει να είναι ευθύνη και αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔΣ που λαμβάνει κάθε μέτρο έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ο πλουραλισμός των απόψεων και ιδεών όλων των συναδέλφων, να προβάλλεται ισότιμα το έργο και η δράση του συνόλου της ΕΑΑΑ και να πάψει να αποτελεί όργανο δημόσιας προβολής και προνομιακής μεταχείρισης συγκεκριμένων προσώπων.
δ. Την έγκαιρη ενημέρωση των μελών και πως αυτή θα εξασφαλισθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΗτΑ εκδίδεται ανά μήνα και πολλές φορές ετεροχρονισμένα σε σχέση με σημαντικές πληροφορίες άμεσου ενδιαφέροντος των μελών.
ε. Τη Θεσμοθέτηση άτυπου διευρυμένου οργάνου με τη συμμετοχή του ΔΣ της ΕΑΑΑ και των ΔΣ όλων των συλλόγων αποστράτων ΝΠΙΔ της ΠΑ το οποίο θα συνεδριάζει μια φορά το χρόνο, και όποτε άλλοτε κρίνεται σκόπιμο, προκειμένου να ανταλλάσσονται απόψεις και να συντονίζεται η δράση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
στ. Την προστασία της αυτοτέλειας του ΜΤΑ και την απόρριψη κάθε ιδέας για συνένωση των Μετοχικών Ταμείων, με τεκμηριωμένες προτάσεις για την διεκδίκηση οφειλόμενων ποσών, την αξιοποίηση της περιουσίας του κ.λ.π.
ζ. Την απόρριψη, επίσης, κάθε ιδέας για συνένωση των Ενώσεων και την ανάδειξη του ΔΣ ως πραγματικού οργάνου λήψης των αποφάσεων, που επιδιώκει τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του, λαμβάνοντας υπόψη σε κάθε απόφαση και δράση ότι διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία των μελών και η λειτουργία της Ένωσης στηρίζεται αποκλειστικά στις κρατήσεις των ε.α συναδέλφων και ορφανικών μελών.
3. ‘Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στο πλαίσιο μιας ΕΑΑΑ που βρίσκεται σε αμφίδρομη επικοινωνία και αφουγκράζεται ισότιμα τις απόψεις και τις ιδέες όλων των μελών χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις που αφορούν ε.ε. καθήκοντα, ε.α. βαθμούς, προέλευση, υπηρετώντας το κοινό συμφέρον με προτεραιότητα και αυξημένη ευαισθησία στα ορφανικά μέλη.
Οι υποψήφιοι πρόεδροι, αντιπρόεδροι και μέλη του ΔΣ είναι αναγκαίο να λάβουν θέση για όλα τα παραπάνω καθώς και για κάθε άλλο θέμα που κατά τη γνώμη τους είναι σημαντικό για τα μέλη της ΕΑΑΑ.
Είναι επίσης ηθική υποχρέωση κάθε απερχόμενου μέλους του ΔΣ, που ζητά την ψήφο των συναδέλφων για την επανεκλογή του, να κάνει γνωστή τη δράση του κατά τη διάρκεια της τριετίας και πως αυτή υπηρέτησε και ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των μελών που τον τίμησαν με την ψήφο τους.

Έτσι θα μπορεί ο καθένας και η καθεμία από τα μέλη της ΕΑΑΑ να γνωρίζει τις πραγματικές απόψεις καθώς και τις προθέσεις όλων δίνοντας ανάλογα και την ψήφο τους.

 

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το Σ.Α.Σ αλλά μόνο τον Συντάκτη.