×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 206

Αναδρομικά Αποστράτων - Απόφαση 2192/13-06-2014

Γράφει ο Σμήναρχος ε.α Ιωάννης Αβραμίδης

Η απόφαση του Σ.τ.Ε 2192/14 που κοινοποιήθηκε την 20-06-2014 « δέχεται την αίτηση ακύρωση εν μέρει » ακυρώνοντας την υπουργική απόφαση ΟΙΚ.2/83408/0022/14-11-12. Εν τούτοις η απόφαση ακυρώνει πολλές διατάξεις του Ν. 4093/12-11-2012 ως αντισυνταγματικές ειδικά για τους «ένστολους». Μετά από αυτά επικρατεί η εντύπωση ότι οι μισθοί και οι συντάξεις των Ε.Δ κι των Σωμάτων Ασφαλείας θα επανέλθουν σε αυτές της 31-07-2012.

Αρκετά δικηγορικά γραφεία για την εμπρόθεσμη (εντός διετίας από την ψήφιση του 4093/12-11-2012) εκδήλωση ενεργειών στη δικαιοσύνη (αγωγή) ζητούν οικονομικά στοιχεία για την διεκδίκηση των αναδρομικών. Σημειωτέον ότι ένα αγκάθι που δημιουργεί σοβαρό δημοσιονομικό πρόβλημα είναι η επιστροφή των αναδρομικών στους δικαιούχους επειδή δεν είχε προβλεφθεί στον προϋπολογισμό.

Για να αντιληφθούμε λοιπόν το μέγεθος του προβλήματος που συναρτάται από το ύψος των αναδρομικών που δικαιούμεθα και προβληματίζει την Κυβέρνηση θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα συναδέλφου, με στοιχεία από τα δελτία ενημέρωσης του Γ.Λ.Κ ως εξής:

Βασική σύνταξη Ιούλιος 2012 -2.228,14 ευρώ- (προ της εφαρμογής του Ν.4093/12).

Βασική σύνταξη Ιούλιος 2014 -1.963,18 ευρώ- (μετά την εφαρμογή του Ν.4093/12).

Μείωση σύνταξης λόγω ειδικού μισθολογίου 2228,14-1963,18= 264,64 ευρώ

Ποσοστιαία (5,10,15%) μείωση από 1-1-2013 Ν.4093/12-Ιανουάριος 2013 163,64 €.

Σύνολο μείωσης Ν4093/12(ειδικό μισθολόγιο συν μείωση 10%) 264,96+163,64=428,60 € .

Το ποσό των 428,60 ευρώ είναι μεικτό (ακαθάριστο) αυτό υπόκειται στις μειώσεις των νόμων Ν.3865/10,Ν.4024/11, Ν.4051/12, Ν.3986/11 κι ως εκ τούτου το καθαρό πληρωτέο προκύπτει:

Πληρωτέο Ιούλιος 2012-1582,00 μείον πληρωτέο Ιούλιος2014 -1299,67= 282,33 € .
Το ποσό των 282,33 ευρώ είναι η μηνιαία απώλεια καθαρής σύνταξης λόγω εφαρμογής του Ν.4093/12. Δηλαδή ο εν λόγω απόστρατος συνταξιούχος χάνει κάθε μήνα αυτό το ποσό αρχή γενομένης της 1-1-2013.

Προκειμένου να υπολογίσετε την απώλεια εισοδήματος για το διάστημα 17 μηνών μέχρι σήμερα (1-8-2014) θα πρέπει 17Χ282,33=4.799,96 ευρώ. Για την απώλεια του συνολικού εισοδήματος θα πρέπει να προστεθεί και το ποσό των αχρεωστήτως καταβληθέντων λόγω αναδρομικής ισχύος του Ν.4093/12από 1-8-2012 ήτοι 127,69Χ6=766,41ευρώ.

Συνεπώς το σύνολο των αναδρομικών είναι 4799,96+766,14=5566,10€.

Το εν λόγω παράδειγμα πιστεύω ότι είναι αντιπροσωπευτικό, αναφέρεται σε απόστρατο με πλήρη σύνταξη και οικονομική προαγωγή Τξχου που πιστεύω ότι αφορά ένα μεγάλο ποσοστό συναδέλφων.

Υ.Γ. Την 28-07-2014 είχε προγραμματιστεί συνάντηση του Υπουργού Οικονομικών με εκπροσώπους των ενώσεων Ε.Δ και Σωμάτων Ασφαλείας. Ο κος Υπουργός ματαίωσε την συνάντηση και επακολούθησαν τα γνωστά επεισόδια μπροστά στο υπουργείο. Προφανώς οι υπεύθυνοι του υπουργείου δεν έχουν προτάσεις. Πιθανόν να έχουν ζητήσει από το Ν.Σ.Κ γνωμοδότηση για την ερμηνεία της απόφασης 2192/13-06-14 του Σ.Τ.Ε για να διαμορφώσουν προτάσεις. Η δήλωση του Υπουργού «η δικαιοσύνη αποφασίζει περί δικαίου και αδίκου, η πολιτική ηγεσία όμως έχει την ευθύνη για τα δημοσιονομικά της χώρας» αποδεικνύει τις προθέσεις του για την εφαρμογή της απόφασης. Οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι ότι το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να διαμορφώσει νέο μισθολόγιο σε μισθούς από το 2015 υψηλότερους μεν από τους σημερινούς, αλλά πολύ χαμηλότερους του Ιουλίου το 2012. Αναφορικά με τα αναδρομικά που με πρόχειρους υπολογισμούς είναι 420 εκατ. ευρώ για τους ε.ε και 130 εκατ. για τους ε.α θα δοθούν πολύ κουτσουρεμένα και πιθανό σε βάθος πενταετίας . Άνθρακες ο θησαυρός!!!!!

Μ. Τ. Σ. Προσεχώς Κουρείον

Γράφει ο

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΣΤΡΑΝΤΑΣ

Αντιστράτηγος ε.α

«Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι»

       (Παροιμία από την λαϊκή θυμοσοφία)

Σπεύδω ευθύς εξ’ αρχής  να διευκρινίσω ότι ο τίτλος του παρόντος έχει απόλυτη σχέση με τα διαλαμβανόμενα για το λεγόμενο στρατιωτικό κατάστημα Μετοχικού Ταμείου Στρατού καθ όσον την τελευταία τετραετία οι κάθε είδους αυτόκλητοι σωτήρες του στην προσπάθειά τους να το σώσουν όσο γίνεται γρηγορότερα, έχουν επιδοθεί σε κουρέματα των αποθεματικών του και σεεπανειλημμένα ξυρίσματα των εσόδων του τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στο συνεχές πετσόκομμα του πενιχρού πλέον μερίσματος των μερισματούχων του. Το τελευταίο μάλιστα γερό πετσόκομμα του μερίσματος κατά 20% επεσυνέβη, όπως μας ενημέρωσε με μία ακαταλαβίστικη ανακοίνωσή του το ΜΤΣ την οποία έσπευσε χωρίς σχόλια να ανακοινοποιήσει η ΕΑΑΣ, αμέσως μετά την ψήφιση του περιβόητου τελευταίου πολυνομοσχεδίου (6 Αυγ 2014) όπου περιχαρής ο υπουργός εργασίας μας ανακοίνωνε ότι τα μετοχικά ταμεία παραμένουν υπό την εποπτεία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ότι δεν κινδυνεύει να χαθεί η περιουσία τους. Τώρα γιατί όλα αυτά μας τα είπε ο υπουργός εργασίας και όχι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είναι κάτι που θα πρέπει λίγο να μας προβληματίσει.

Είναι γεγονός ότι ο κόσμος από τη μία μεριά έχει κουραστεί να ακούει και να διαβάζει συνέχεια για τη διάσωση και τη βιωσιμότητα του ΜΤΣ, ενέργεια η οποία κατά κανόνα οδηγεί στη συνεχή μείωση του μερίσματος, μιας και το μόνο που γίνεται είναι να μοιράζονται τα συνεχώς μειούμενα έσοδά του που προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά και μόνο από τις κρατήσεις των εν ενεργεία στελεχών χωρίς να ευδοκιμεί ή να προχωρεί καμία προσπάθεια νομοθέτησης για αύξηση των εσόδων του και από άλλες πηγές,  και από την άλλη έχει απογοητευθεί ,έχει θυμώσει και έχει αγανακτήσει γιατί βλέπει ότι κατά περίεργο τρόπο  έχει κολλήσει ή υποβληθείσα από τον Νοέμβριο του 2012 ενώπιον του στρατιωτικού εισαγγελέα αλλά και ενώπιον της εισαγγελέως διαφθοράς έκθεση των οικονομικών επιθεωρητών του ΥΠΕΘΑ με την οποία καταγγέλλονται και αποκαλύπτονται πλήθος αξιόποινων πράξεων που συνέβαιναν στο ΜΤΣ από το έτος 1988 μέχρι το 2011. Δημιουργείται δηλαδή η εντύπωση ότι και εδώ η προσπάθεια συγκάλυψης, κουκουλώματος και ατιμωρησίας των υπευθύνων, στρατιωτικών και πολιτικών, που οδήγησαν ένα ανθηρό και αξιοζήλευτο ταμείο στα σημερινά του χάλια, είναι προφανής.

Στην σκοπίμως λοιπόν  ακαταλαβίστικη ανακοίνωση,με την οποία ως φαίνεται το μέρισμα  μειώνεται από εδώ και πέρα κατά 21%, μέχρι ασφαλώς να επέλθει η επόμενη  μείωση, το ΜΤΣ τονίζει ότι αυτή η μείωση έγινε ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού του Συμβουλίου(ΔΣ) προς τον κ.ΥΦΕΘΑ ο οποίος όχι μόνο  έσπευσε ευχαρίστως να ικανοποιήσει την εισήγηση αυτή, αλλά και έγραψε και το παρακάτω σχόλιο το οποίο ασφαλώς του υπέδειξαν είτε τα μέλη του ΔΣ/ΜΤΣ είτε οι οικονομικοί του σύμβουλοι. (Μένει να ξεκαθαριστεί ποιος έκανε την σχετική  εισήγηση όταν και όποτε δημοσιευθούν τα σχετικά πρακτικά). Να υπογραμμίσουμε ακόμη,έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, ότι στο ΔΣ του ΜΤΣ συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΕΑΑΣ. Λέει λοιπόν το σχόλιο του κ. ΥΦΕΘΑ:

«Κύριο μέλημα του ΜΤΣ πρέπει να είναι ο μηδενισμός του υφιστάμενου ελλείμματος και η επίτευξη του στόχου από το έτος 2017 να είναι σε θέση να διανέμει στους δικαιούχους τα καθαρά έσοδα της προηγούμενης χρήσης, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία (ΑΝ 559/1937)      

Στην παρούσα φάση η μείωση του μερίσματος είναι αναπόφευκτη βάσει των περιορισμών που θέτει η νομοθεσία.

Με την αναμενόμενη ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων (ΒτΕ) των προτεινόμενων διατάξεων, το Ταμείο να υποβάλλει εισήγηση για τη διόρθωση της τιμής μεριδίου τουλάχιστον στα επίπεδα του έτους 2013 (τιμή μεριδίου 5,1999 €), καθόσον όπως προκύπτει από τα Αποτελέσματα Α’ εξαμήνου θα έχει αφενός τη δυνατότητα, αφετέρου θα είναι σε θέση να καλύψει και μέρος του ελλείμματος».

Επί του παραπάνω σχολίου θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι είναι ασφαλώς καλοδεχούμενη η άποψη περί εφαρμογής των προβλέψεων του βασικού νόμου που διέπει την λειτουργία του ΜΤΣ (ΑΝ 559/1937).Όμως ,θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο νόμος αυτός που ισχύει από το 1937,αγνοήθηκε και καταπατήθηκε συνεχώς και  πλήρως ,σύμφωνα με την έκθεση των οικονομικών επιθεωρητών του ΥΠΕΘΑ , από το έτος 1988 μέχρι και το 2011 με συνέπεια στο τέλος του 2011 το ταμείο να εμφανίζει συσσωρευμένη ζημιά της τάξεως των 440.000.000 ευρώ και να έχει φάει το βοήθημα ( ΒΟΕΑ) από 12.000 παιδιά ύψους 165.000.000 ευρώ, να χρωστάει δάνειο στο υπουργείο οικονομικών ύψους 150.000.000  και ακόμα να χρωστάει 40.000.000 στο ΕΚΟΕΜΣ και 3.000.000 στην ΕΑΑΣ. Και για όλη αυτή την πρεμούρα υπήρχαν και υπάρχουν υπεύθυνοι, στρατιωτικοί και πολιτικοί,οι οποίοι εξακολουθούν να κυκλοφορούν ανάμεσά μας και ενίοτε να μας κουνάνε και το δάχτυλο.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις απώλειες τεράστιων εσόδων που είχε το ταμείο λόγω άνωθεν εντολών πολιτικών προϊσταμένων τις οποίες οι κατά καιρούς διορισμένοι με μόνο κριτήριο τον κομματικό πατριωτισμό πρόεδροί του,έσπευδαν ασθμένως να υλοποιήσουν.Έτσι,τον Μάρτιο του 2004 και δύο ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές με εντολή του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας κ.Παπαντωνίου το ΜΤΣ καταβάλλει το ποσό των 200.000.000 ευρώ για την εξαγορά των χρεών της Γενικής Τράπεζας προκειμένου αυτή να ξεπουληθεί χωρίς χρέη στους Γάλλους.Ακόμα και λόγω της αρνητικής αναλογίας μετόχων προς μερισματούχους της ΕΛΑΣ (0,90/1 ) και της άρνησης του υπουργείου δημοσίας τάξεως να καλύψει την διαφορά καταβαλλομένου μερίσματος και εισπραττομένων από τις κρατήσεις των εν ενεργεία αστυνομικών εσόδων, το ταμείο δεν εγείρει ως όφειλε τις νόμιμες απαιτήσεις του προς το υπουργείο Δημοσίας Τάξεως αλλά συνεχίζει να καταβάλλει το μέρισμα με αποτέλεσμα, σύμφωνα με την αναλογιστική μελέτη της εταιρείας DELLOITE,ναπαρουσιάζει μέχρι τον Μάρτιο του 2010 ,λόγω διαφυγόντων κερδών,συνολικές απώλειες της τάξης των 700.000.000 ευρώ.

Η πολιτεία συνεπώς, που τώρα έρχεται να υποδείξει στο ταμείο την εφαρμογή του νόμου που επί σειρά ετών η ίδια αγνόησε και καταπάτησε, είναι εκείνη που συστηματικά απομύζησε το ταμείο  και οφείλει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να αναγνωρίσει τα λάθη της και να  αποκαταστήσει τη οικονομική ζημιά που προξένησε. Προς αυτή την κατεύθυνση εκτιμάται ότι θα πρέπει ιδιαιτέρως να δραστηριοποιηθεί τόσο η ΕΑΑΣ όσο και οι λοιπές διεκδικητικές οργανώσεις των αποστράτων όχι μόνο του Στρατού Ξηράς αλλά και των ε.ε και ε.α αστυνομικών.

Και επειδή  ο νυν ΥΦΕΘΑ διετέλεσε κατά το παρελθόν επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου και πάλι υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (Μάρτιος 2004 έως Σεπτέμβριος 2007) καλόν είναι να υπενθυμίσουμε τι γράφουν στην έκθεσή τους για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι οικονομικοί επιθεωρητές του ΥΠΕΘΑαναφορικά με τις παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίαςστην διανομή μερίσματος. Ενδεχομένως το ΜΤΣ να μην ανήκετότε στην αρμοδιότητατου κου υφυπουργούαυτό όμως δεν σημαίνει ότι τότε κάποιοι υπεύθυνοι πολιτικοί και στρατιωτικοί δεν έκλειναν τα μάτια τους για να οδηγηθούμε σήμερα σε αυτά τα χάλια. Γράφουν λοιπόν οι οικονομικοί παρατηρητές:

Έτος 2004

o

Συνολικό ποσό διανεμηθέντος  μερίσματος:128.950.003

o

Κέρδη ταμείου:104.477.516

o

Πώληση μετοχών ύψους 36.000.000

o

Σωρευμένη ζημιά που το ΜΤΣ δεν εμφάνισε προς το υπουργείο:21.804.172

Έτος 2005

o

Συνολικό ποσό διανεμηθέντος  μερίσματος:135.782.338

o

Κέρδη ταμείου:104.198.901

o

Σωρευμένη ζημιά:50.191.449

o

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου Γενικής Τράπεζας χωρίς να εμφανίσει την παραπάνω ζημιά.

o

Δάνειο από ΕΛΟΑΣ (Λογαριασμός που δίνει τα εφάπαξ) :10.500.000

o

Δεν εξοφλεί τις υποχρεώσεις του προς ΕΚΟΕΜΣ ύψους:6.334.091

Έτος 2006

o
Συνολικό ποσό διανεμηθέντος  μερίσματος:140.241.376
o

Κέρδη ταμείου:138.053.152

o

Σωρευμένη ζημιά που δεν εμφάνισε προς το υπουργείο:50.649.746

o

Δάνειο από ΕΛΟΑΣ :33.440.000

o

Πώληση μετοχών ύψους :3.697.490

o

Δεν εξοφλεί τις υποχρεώσεις του προς ΕΚΟΕΜΣ και ΕΑΑΣ ύψους:2.715.494

Έτος 2007

o

Από το έτος αυτό και εντεύθεν έχουν πάψει να εμφανίζονται κεφάλαια και οιαδήποτε ονομαζόμενη διανομή «μερίσματος» γίνεται με κεφάλαια τρίτων με αποτέλεσμα ουσιαστικά να «δεσμεύεται» η τρέχουσα και μελλοντική περιουσία του ταμείου.

o

Διανέμει «μέρισμα» από χρήματα που δεν έχει και που παίρνει από άλλους λογαριασμούς ύψους:146.086.571

o

Εμφανίζει δήθεν κέρδη από χρήματα που καταχράται από άλλους λογαριασμούς ύψους:110.817.174

o

Δεν εμφανίζει σωρευμένη ζημιά ύψους:87.782.545

o

Ανεξόφλητες υποχρεώσεις προς ΕΛΟΑΣ ύψους:21.000.000

o

Πώληση μετοχών ύψους:5.534.913

o

Δεν αποδίδει υποχρεώσεις του προς ΕΚΟΕΜΣ και ΕΑΑΣ ύψους:6.777.086

Τέλος, σε ότι αφορά στο σχόλιο του κ. ΥΦΕΘΑ που λέει ότι από το 2017 θα πρέπει το ταμείο να διανέμει στους δικαιούχους καθαρά έσοδα της προηγούμενης χρήσης θα πρέπει να πούμε ότι αυτά τα έσοδα μέχρι τότε δεν θα ξεπερνάνε τα 90.000.000 ευρώ. Που σημαίνει ότι, εάν υποθέσουμε ότι λόγω των αυξανομένων αποστρατειών οι μερισματούχοι του ταμείου το 2017 θα φτάνουν ή και θα ξεπερνάνε τις 90.000, ο κάθε μερισματούχος θα παίρνει μέρισμα που δεν θα φτάνει τα 80 ευρώ το μήνα.

Εάν λοιπόν αυτό είναι το όραμα των σημερινών σωτήρων του ταμείου, στρατιωτικών και πολιτικών, τότε θα ήταν καλλίτερο αντί για τον προσδιορισμό της ρήτρας του αξιόμαχου να ψάξουν να βρουν και να προσδιορίσουν τη ρήτρα του αξιολύπητου μιας και κατά εκεί  μας πάνε.

                                                                                                                                                                                  Αθήνα 12 Αυγ.2014

 

Καταγγελία - Διαμαρτυρία

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Μετά απο την απόφαση του Δ.Σ της ΕΑΑΑ για τροποποίηση της ΚΥΑ αναφορικά με τον τρόπο εκλογής του Δ.Σ της ΕΑΑΑ οι Σύλλογοι ΣΑΣ, ΣΑΣΥΔΑ, ΣΑΙΡ και ΠΑΣΟΙΠΑ συνέταξαν επιστολή "καταγγελία - διαμαρτυρία" προς την πολιτική Ηγεσία του ΥΕΘΑ και τον κ. Α/ΓΕΑ.

Ολόκληρη την αιτιολογική έκθεση για την τροποποίηση της ΚΥΑ μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

Ολόκληρη την επιστολή "καταγγελία - διαμαρτυρία" μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

Επίσης επιστολή διαμαρτυρίας των περισσότερων Παραρτημάτων της ΕΑΑΑ για το ίδιο θέμα μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ. Ξεχωριστή επιστολή διαμαρτυρίας υπέβαλε το Παράρτημα της ΕΑΑΑ Πατρών την οποία μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

Παράλληλα οι Σύλλογοι αποφάσισαν την έκτακτη έκδοση της εφημερίδας "Νέα του ΣΑΣ" όπου δημοσιοποιούν τις επιστολές διαμαρτυρίας και το χρονικό της ψήφισης της απαράδεκτης πρότασης για τροποποίηση της ΚΥΑ.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ας μην καθόμαστε απραγείς. Ταχυδρόμησε την ακόλουθη επιστολή στον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας, για να μην περάσει το μόρφωμα αναδόμησης του Δ.Σ. της ΕΑΑΑ που ψηφίστηκε με οριακή πλειοψηφία την 4/7/2014, προϊόν αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς του Προέδρου και Αντιπροέδρου της ΕΑΑΑ.

Ατομική επιστολή διαμαρτυρίας πατώντας εδώ.

Τα Δ.Σ των Συλλόγων

Σ.Α.Σ (Σύλλογος Αποφοίτων Σ.Τ.Υ.Α),

Σ.Α.Σ.Υ.Δ.Α (Σύλλογος Αποφοίτων Σχολής Υπαξ/κών Διοικητικών Αεροπορίας),

Σ.Α.Ι.Ρ (Σύλλογος Αποστράτων Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων) και

ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α (Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων)

 

Κοινή Καταγγελία - Διαμαρτυρία – Πρόταση

Μέχρι σήμερα, αν και έχει περάσει πάνω από ένας μήνας από την δημοσίευση των αποφάσεων του ΣτΕ, η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει καμία ενέργεια για την εφαρμογή τους.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την γενικότερη τακτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση μέχρι σήμερα, με τελευταίο παράδειγμα την πρόσφατη περικοπή στις συντάξεις μας και την νέα επίθεση που δεχόμαστε με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση, μας προκαλεί θλίψη και οργή.

Εκφράζουμε την κατηγορηματική και έντονη δυσαρέσκειά μας και υπενθυμίζουμε ότι η μη εφαρμογή τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, αποτελεί παράνομη πράξη.

Η Κυβέρνηση, με το άρθρο 221 του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε, προσπαθεί για μια ακόμα φορά να αλλάξει την μορφή και υπαγωγή των Μετοχικών μας Ταμείων και των ειδικών λογαριασμών μας, να τους στερήσει πόρους, να εκμηδενίσει τα μερίσματα, να ελαχιστοποιήσει τα εφάπαξ και εν τέλει να αποδομήσει το προνοιακό σύστημα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Στα Μετοχικά Ταμεία μας και τους ειδικούς προνοιακούς μας λογαριασμούς, το Κράτος δεν έχει συμμετάσχει και δεν έχει συνεισφέρει ούτε ένα λεπτό. Αντίθετα οι εφαρμοζόμενες διαχρονικά Κυβερνητικές πολιτικές και ειδικότερα οι πολιτικές που έχουν εφαρμόσει οι Κυβερνήσεις της τελευταίας πενταετίας τα έχουν οδηγήσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Είναι πολύ πρόσφατη η παράνομη και ληστρική εφαρμογή του PSI, με αποτέλεσμα τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στις σχετικές προβλέψεις αυτού του νομοσχεδίου, οι οποίες δεν μπορούν να είναι και δεν είναι αποδεκτές,

ΚΑΛΟΥΜΕ :

1. Την Κυβέρνηση
• Δια των αρμοδίων Υπουργών της να προχωρήσει στην αναγκαία νομοθετική ρύθμιση και τις διοικητικές πράξεις που απαιτούνται, για την αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων, με την επαναφορά τους σε αυτά που ίσχυαν την 31 Ιουλίου 2012, καθώς και την άμεση επιστροφή των αναδρομικών.
• Την απόσυρση του άρθρου 221 και την διατήρηση των Μετοχικών Ταμείων και των Ειδικών λογαριασμών (εφάπαξ, βοηθήματα επαγγελματικής αποκατάστασης, Νοσηλευτικά Ιδρύματα, προνοιακά επιδόματα κτλ) υπό το σημερινό καθεστώς.

2. Τα Κόμματα της αντιπολίτευσης
• Να αναλάβουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται, τόσο για την άμεση εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ, όσο και για την απόσυρση του άρθρου 221 του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση και την διατήρηση των Μετοχικών μας Ταμείων, του προνοιακού μας συστήματος αλλά και της ακίνητης περιουσίας τους, στο σημερινό καθεστώς.
• Να μας καλέσουν να παρουσιάσουμε τις θέσεις και προτάσεις μας κατά την συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Ενώνουμε την φωνή μας με εκείνη των εν ενεργεία συναδέλφων, οι οποίοι επίσης αναζητούν όπως κάθε εργαζόμενος μια αξιοπρεπή ζωή και

Δηλώνουμε

Αποφασισμένοι να αγωνιστούμε για τα δίκαια αιτήματά μας και να διεκδικήσουμε ότι δικαιούμαστε, τόσο δικαστικά, όσο και με άλλες μορφές αγώνα, σε συμπόρευση με τις κοινωνικές ομάδες, εργαζομένους και συνταξιούχους, που πλήττονται βάναυσα από την Κυβερνητική πολιτική.

Αθήνα 31 Ιουλίου 2014

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ)

ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ (Κ.ΕΘ.Α)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (Π.Ε.Α.Π.Σ.)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ( ΠΟΕΣ )

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ (ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α.)

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΝ (Π.Μ/Σ.ΑΣ.Υ/Π.Ν)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΩΝ (Σ.Α.Ι.Ρ)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Σ.Τ.Υ.Α ( Σ.Α.Σ)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ( Σ.Α.Σ.Υ.Δ.Α)

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ (Σ.Ε.Α.Α)

Τριετούς φοίτησης οι σχολές ΑΣΣΥ απο το 2015

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος συνοδεύοντας τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλο παρέστη στην τελετή ορκωμοσίας των Μονίμων Λοχιών Τάξεως 2014 «Επιλοχία (ΜΧ) Χαρίτωνα Καλαϊτζίδη», στην έδρα της Σχολής στα Τρίκαλα όπου  ανακοίνωσε την αναβάθμιση όλων των ΑΣΣΥ σε τριετούς φοίτησης απο το 2015.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.

Η Ε.Α.Α.Α σε περιδίνηση

Μεγάλη αγωνία συνέχει τη συντριπτική πλειοψηφία των μελών της ΕΑΑΑ. Και τούτο εξαιτίας των όσων, εντελώς απροσδόκητα και παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του τότε υποψήφιου και σήμερα Προέδρου της ΕΑΑΑ, λαμβάνουν χώρα στην ΕΑΑΑ, σχετικά με τις ιδιόμορφες απόψεις του για αναθεώρηση της ΚΥΑ, επί των διαδικασιών ανάδειξης του ΔΣ της ΕΑΑΑ και κάποιες ιδιαίτερα προκλητικές προσθήκες μέτρων τάξης (μήπως και πειθαρχίας;) κατά τη λειτουργία του ΔΣ.
Μετά την τροποποίηση με το Ν. 1911/90 (ΦΕΚ 166Α΄/11-12-90) στο άρθρο 5 του Ν. 1171/72, με την οποία τα μέλη των ΔΣ αποτελούν οι πλειοψηφήσαντες, ύστερα από μυστική ψηφοφορία, στο πλαίσιο περαιτέρω εκδημοκρατισμού, το ΔΣ ΕΑΑΑ το 1992 έκανε ένα ακόμη βήμα για την ανά-δειξη διοίκησης στο σύνολο των δομικών της τμημάτων (Κεντρικής Διοίκησης και Παραρτημάτων). Έτσι με απόφασή του όρισε την ταυτόχρονη, με τις εκλογές για ανάδειξη του ΔΣ της ΕΑΑΑ (Κεντρική Διοίκηση), να αναδεικνύονται με τοπικές εκλογές και τα ΔΣ των Παραρτημάτων (περιφέρεια). Τα πε-ριφερειακά συμβούλια θα αποτελούνται από πέντε (5) άτομα. εφόσον υπάρχει αντίστοιχος αριθμός υποψηφιοτήτων. Αν δεν υπάρχει, θα διορίζονται από την ΕΑΑΑ, μέσα από κατάλογο των διαμενό-ντων-εγγεγραμμένων μελών της περιοχής.
Στη συνέχεια και με βάση τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1171/72, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Ν. 1911/90 και μετά το έγγραφο Φ. 800/ ΑΔ. 928741/Σ.775/29-4-02/ΓΕΑ/Δ3, νομο-θετήθηκε η Υπουργική Απόφαση υπ. Αριθμ. Φ.454/ΑΔ 452352, ΦΕΚ. 1142/2-9-2002 ¨Ρύθμιση Θεμάτων που αφορούν στην Εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας¨, που ισχύει και σήμερα. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο είναι 11μελές και αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, το Διευθύνοντα Σύμβουλο, επτά (7) μέλη και Γραμματέα. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος θα είναι Ανώτατοι Αξιωματικοί. Οι θέσεις των υπολοίπων εννέα (9) τακτικών μελών θα καλύπτονται από τους πλειοψηφήσαντες κατά τις εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ. υποψηφίους, ανεξάρτητα βαθμού, ειδικότητας ή προέλευσης.
Παρά τα παραπάνω και ενώ περιμέναμε περαιτέρω εκδημοκρατισμό και εκσυγχρονισμό της οργάνωσης και λειτουργίας της ΕΑΑΑ και των Παραρτημάτων της - κατά τις διακηρύξεις του - μεί-ναμε έκπληκτοι από την επακολουθήσασα ολοκληρωτική μεταστροφή του.
Γενικότερα, από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα προκύπτει ότι το περιβάλλον που έχει διαμορ-φωθεί στο χώρο της ΕΑΑΑ, κάθε άλλο παρά δημιουργικό μπορεί να είναι. Αναπτύσσεται μια απύθ-μενη εσωστρέφεια, η οποία την οδηγεί σε απομόνωση από τα προβλήματα που την απασχολούν. Αλαζονικές και αυταρχικές, αλλά και προσβλητικές συμπεριφορές αναδεικνύονται, συνήθως σε βά-ρος αποφοίτων ΑΣΣΥ, μελών του ΔΣ. Κάθε αντίθετη άποψη είναι επιλήψιμη και απορριπτέα. Ο δημι-ουργικός διάλογος, σχεδόν ανύπαρκτος.
Σήμερα, ένα νέο, μάλλον, ¨επαναστατικό¨ πνεύμα φυσάει στην ΕΑΑΑ! Επιδιώκονται να επα-ναφερθούν αντιδημοκρατικές και αναχρονιστικές διαδικασίες, με δογματικές αντιλήψεις του χου-ντικού Ν. 1172/72, που δυστυχώς κανένας αρμόδιος Πολιτικός προϊστάμενος ή Στρατιωτικός ηγέτης δεν θέλησε να αντικαταστήσει, αν και πέρασαν σαράντα ολόκληρα χρόνια μεταπολίτευσης.
Προτεραιότητα, στα προβλήματα της ΕΑΑΑ, θεωρήθηκε ότι ήταν η αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου, τόσο από τη συγκεκριμένη θέση, όσο και από απλό μέλος του ΔΣ, που περιέργως εγκρίθηκαν από τον κ. ΥΕΘΑ! Περίπτωση που προκάλεσε πρωτόγνωρη αντιπαράθεση, ένταση και χαρακτηρισμούς, αλλά και μηνύσεις. Απαράδεκτο μεταξύ συναδέλφων, με κοινούς υποτίθεται στόχους.
Η περιοδεία του κ. Προέδρου, που ακολούθησε, ανά τα Παραρτήματα για κοπή της παραδοσι-ακής πίττας του 2014 προκάλεσε δυσφορία, από ανεπίτρεπτες και προκλητικές θέσεις που αντιδεο-ντολογικά διατυπώθηκαν την ημέρα αυτή, αντί εξαγγελίας μηνυμάτων ελπίδας, χαράς και ομόνοιας.
Και μετά από αυτά αρχίζουν οι αυθαίρετες ενέργειες. Προσλαμβάνεται ως Νομικού Συμβούλος της ΕΑΑΑ ο Νομικός Σύμβουλος της ΕΑΑΣ, χωρίς καν την προηγούμενη εισαγωγή του θέματος προς συζήτηση στο ΔΣ, καθότι τούτο δεν εγγυάται τη διασφάλιση των συμφερόντων της ΕΑΑΑ. Πέραν τούτου αποτελεί και έμμεση απαξίωση συναδέλφων-δικηγόρων μελών της ΕΑΑΑ και δημιουργεί εύλογα παράπονα.
Διαπιστώνοντας, ο κ. Πρόεδρος ανάλογες σοβαρές αντιρρήσεις στη όλη διαδικασία λήψης α-ποφάσεων, κρίνει σκόπιμο όπως τροποποιηθεί ¨δεόντως¨ η ΚΥΑ. Έτσι την Τετάρτη 2-7-2014, εισάγει αιφνιδιαστικά - και χωρίς προηγούμενη συζήτηση και απόφαση από το ΔΣ - ως θέμα συζήτησης στο ΔΣ, την τροποποίηση της ΚΥΑ, σχετικά με την ανάδειξη των μελών του ΔΣ της ΕΑΑΑ. Ωστόσο, αν και ήταν γνωστό ότι κάποια Μέλη του ΔΣ δεν θα παρευρίσκοντο - για διάφορους, ενίοτε και σοβαρούς, προσωπικούς λόγους ή προγραμματισμένες θερινές διακοπές - για συζήτηση ενός τόσο εξαιρετικά σοβαρού και κρίσιμου για την οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία της ΕΑΑΑ θέματος, δεν ανα-βάλλεται η συζήτηση για μετά τις θερινές διακοπές- όπως κατά πληροφορίες προτάθηκε - αλλά ε-παναλαμβάνεται η συνεδρίαση την επομένη. Έτσι επιτυγχάνεται η ψήφισή του!! και όχι μετά από συζήτησή του στην ολομέλεια του ΔΣ!!
Να σημειωθεί εδώ, ότι επρόκειτο για ένα θέμα, για το οποίο, γνώριζε και από προηγηθείσα σύσκεψη με τους Προέδρους των Παραρτημάτων στην ΕΑΑΑ, αλλά και από μηνύματα και καταγγε-λίες μελών της ΕΑΑΑ (έγγραφες αναφορές προς ΕΑΑΑ, Υπουργό και Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας, αλλά και προφορικές ενημερώσεις του Προέδρου), ότι οι απόψεις τους, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, ήταν εντελώς αντίθετες με τις δικές του. Όλα αυτά τα αγνόησε με προκλητικό τρόπο και έλλειψη σεβασμού, τόσο προς τους συναδέλφους μέλη της ΕΑΑΑ, όσο και προς την καθ' ύλη αρμόδια αρχή - που του είχε διαβιβάσει αναφορές με σχετικές επισημάνσεις μελών της ΕΑΑΑ και δεν απαντούσε, κατά το νόμο - προχωρώντας στην παράτυπη ενέργεια σύγκλησης έκτακτου ΔΣ, επιτυγχάνοντας, με αμφισβητούμενη απαρτία και πλειοψηφία, την υπερψήφιση της πρότασής του, χωρίς την εμπεριστατωμένη και σε επάρκεια χρόνου συζήτηση του τόσο σημαντικού θέματος, για το μέλλον της ΕΑΑΑ και των μελών της.
Στην τροποποίηση της ΚΥΑ, επίσης, αποφασίζει να περιληφθεί και ¨μηχανισμούς τήρησης της τάξεως με ποινές αποβολής Μέλους από το ΔΣ - ως είδος μομφής - για τη διαφύλαξη του ήθους από συμπεριφορές, ύβρεις, συκοφαντίες ή και αδυναμία ανταπόκρισης σε καθήκοντα¨ και άλλα τοιαύτα, μάλλον για όσους δεν συμφωνούν με τις απόψεις του. Και αυτό εγκρίθηκε, όπως και πολλά άλλα εγκρίνονται με τη σύμφωνη γνώμη ατόμων, που οι θέσεις τους αυτές σχολιάζονται έντονα και ποικι-λοτρόπως!. Ωστόσο, καμία ανάλογη πρόβλεψη δεν θεωρήθηκε αναγκαία και για τον Πρόεδρο του ΔΣ! Αυτός, μάλλον εξ ¨ορισμού¨ ανήκει στην οικογένεια των πεφωτισμένων ή του Πάπα με το αλά-θητο!! Ούτε καμία πρόβλεψη για ετήσιο απολογισμό έργου και οικονομικών, που δεν προβλέπεται, επίσης, από την ΚΥΑ
Και διερωτάται κανείς, εκείνοι στους οποίους θα υποβληθούν αυτά τα ¨περισπούδαστα μέτρα διάσωσης¨ της ΕΑΑΑ, τι θα κάνουν άραγε; Θα επιτρέψουν να επικρατήσει η παράνοια, η οπισθο-δρόμηση, η διαίρεση των μελών, η διάσπαση της Ενώσεως; Μπορεί η ώσμωση και μόνο να είναι κριτήριο αποδοχής τέτοιων προτάσεων, όταν όλα αυτά βρίσκουν κάθετα αντίθετο τουλάχιστον το 75% (10.000 περίπου) των μελλών της ΕΑΑΑ; Η αεροπορία πάντα πρωτοπορούσε σε μέτρα εκδημο-κρατισμού. Τρανή απόδειξη η απόφαση του ΔΣ του 1992 και η Υπουργική απόφαση Αριθμ. Φ.454/ΑΔ 452352 (μετά από εισήγηση του ΓΕΑ), που προαναφέρθηκαν, για να μην τα ξεχνάμε.
Άλλες οι προεκλογικές εξαγγελίες και προθέσεις. Κρίμα και ντροπή, γιατί τελικά διαπράχτηκε υφαρπαγή της ψήφου μας, με αυτές τις άκομψες και απαράδεκτες μεταστροφές. Πολλοί πρωτοστα-τήσαμε και για την εκλογή σας, κ. Πρόεδρε. Ας προσέχατε, θα πείτε. Δίκιο έχετε. Τώρα γνωριστήκα-με, όμως. Πρέπει να αποκαταστήσουμε το λάθος μας, για να προλάβουμε τα χειρότερα. Τη διάσπα-ση ή και η διάλυση της ΕΑΑΑ. Η ενότητα, η αγάπη, η συναδελφικότητα, η μαζικότητα, η αγωνιστικό-τητα, ο εθελοντισμός δεν επιβάλλονται. Εμπνέονται με την ειλικρινή πίστη στους σκοπούς της ΕΑΑΑ, με το ήθος, με την εντιμότητα, με την αξιοσύνη, με το παράδειγμα, με την πειστικότητα, με το σεβα-σμό, με την ευγένεια, με την προσήνεια, με την ταπεινότητα, με την ανάληψη ευθυνών, με την αυ-τοκριτική. Με το ΔΙΑΛΟΓΟ. Η υπεροψία εκτρέφει υπέρμετρο εγωισμό και τορπιλίζει ακόμη και απλή σκέψη για διάλογο. Δεν είμαστε πια σε μονάδα που διοικείτε. Δεν είναι το ίδιο να είσαι διοικητής και το ίδιο Πρόεδρος Ενώσεως! Είμαστε όλοι απόστρατοι και απογυμνωμένοι, πλέον, εξουσιών. Η καταξίωση ή μη των γαλονιών, αφορά στην ενεργή υπηρεσία. Οπωσδήποτε, αποπνέουν και τώρα κάποιο ανάλογο πνεύμα σεβασμού ή εκτίμησης, ίσως και αποδοκιμασίας, από και προς τον καθένα μας. Όχι, όμως, επιβολής. Ούτε και σημαίνει ότι επειδή κάποιος ήταν Ανώτατος ως ε.ε., θα πρέπει σήμερα να εκλέγεται σε ΔΣ της Ένωσης, λόγω βαθμού και μόνο, ανεξάρτητα αν έχει ¨τα τυπικά και ουσιαστικά¨ προσόντα για την περίπτωση ή όχι. Μήπως θεωρείτε ότι άπαξ και αποφασίσει κάποιος Ανώτατος ε.α. να εκθέσει υποψηφιότητα, πρέπει δικαιωματικά και να εκλέγεται; Αν δεν έχει καμία επαφή με το περιβάλλον και τα θέματα που ζούμε στους χώρους της ΕΑΑΑ ή και στα Παραρτήματά της, πώς είναι δυνατόν να έχει απαίτηση να εκλεγεί, αν δεν απολαμβάνει ανάλογης θετικής αξιολό-γησης προσόντων και εκτίμησης ικανοτήτων; Πολλοί αξιόλογοι συνάδελφοί σας που έχουν επιδείξει, διαχρονικά, ενδιαφέρον για τα κοινά μας και έχουν ενδιαφερθεί για αυτά, όταν εκθέσανε υποψη-φιότητα, πολλοί εκλέχτηκαν από την – κατά την άποψή σας - ¨μακροχρόνια μονόπλευρη ισοπεδωτι-κή κυριαρχία της πολυπληθούς ομάδας¨, μάλλον θα διαμαρτυρηθούν ότι απαξιώνετε και αυτών την αναγνώρισή, την υπερψήφισή και το έργο τους. Κρίμα γιατί έτσι γίνεστε υπαίτιοι να προκληθεί ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των συναδέλφων ε.α και ε.ε., ανεξάρτητα προέλευσης, αντί να γίνουμε ΕΝΑ, που είναι το ζητούμενο και να μην τροφοδοτούμε εκείνους που επιδιώκουν το ¨διαίρει και βασίλευ-ε¨. Γίνεστε υπαίτιοι να σβήσει ένα υπέροχο ¨συναδελφικό-ανθρώπινο παρελθόν¨ συνυπηρέτησης, συνεργασίας και προσφοράς στην Αεροπορία ΜΑΣ. Με άλλες συμπεριφορές και σχέσεις. Η επαγ-γελματική ποιότητα, η αμεσότητα, η αγάπη, η χαρά, η αγωνία, η θλίψη ήταν τότε όλα ένα κομμάτι του πάζλ του αληθινού ¨Αίεν Υψικρατείν¨.
Το μέγεθος και η ποιότητα της αντιδημοκρατικής αντίληψης και των συγκλειομένων σκοπιμο-τήτων εξασφάλισης ελέγχου του ΔΣ και επιβολής των απόψεων του Προέδρου – και όχι μόνο – ανα-δεικνύει η συγκεκριμένη πρόταση-παραλλαγή των ισχυόντων σε ΕΑΑΣ και ΕΑΑΝ, με τα όποια συ-μπεράσματα γένεσής της και υπηρέτησης σκοπιμοτήτων, αναδεικνύονται μέσα από αυτή. Συγκεκρι-μένα προτείνετε : Δύο (2) Ανώτατους Αξιωματικούς (Ιπτάμενοι το πιθανότερο) για τις θέσεις Προέ-δρου και Αντιπροέδρου. Δύο (2) απόφοιτους της Σχολής Ικάρων (Ανώτατοι και Ιπτάμενοι, το πιθανό-τερο). Ένας (1) της ΣΣΑΣ (Ανώτατος το πιθανότερο). Ένας (1) από τη ΣΥΔ. Τρείς (3) από τη ΣΤΥΑ. Μία (1) γυναίκα απόστρατος, ανεξαρτήτως ειδικότητας (ίσως και ανώτατος). Ένας (1) από ΣΙΡ, διαγωνι-σμό, ανακαταγμένους ή ΕΠΥ.
Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η παραπάνω κατανομή μελών στο ΔΣ της ΕΑΑΑ; Αντιληφθή-κατε κάτι τέτοιο να συμβαίνει και στο ¨ναό της Δημοκρατίας¨ στη Βουλή των Ελλήνων; Υπάρχει προσδιοριζόμενη από το Σύνταγμα ποσόστωση εκλογής βουλευτών κατά κατηγορίες επαγγελμάτων (Δικηγόροι, Μηχανικοί, Ιατροί, Δημοσιογράφοι, Αγρότες, Στρατιωτικοί κ.λ.π.) και θελήσατε να εναρ-μονίσετε ανάλογα και τα της ΕΑΑΑ; Μήπως παρερμηνεύσατε τις προβλέψεις νόμων να περιλαμβά-νεται υποχρεωτικά και ένας ελάχιστος αριθμός γυναικών σε ψηφοδέλτια ως υποψήφιοι σε συλλο-γικά όργανα του Δημοσίου, σε ψηφοδέλτια Νομαρχιακών και Δημοτικών εκλογών και γενικότερα σε εκλογικούς συνδυασμούς και σεις το εκλάβατε ως υποχρέωση εκλογής με αντίστοιχη ποσόστωση, ώστε να φαλκιδεύεται η βούληση των εκλογέων μελών της ΕΑΑΑ και να εξυπηρετούνται σκοποί; Πολλές και εκ του πονηρού, μάλλον, σωρευτικές αυθαιρεσίες!
Το τραγικό είναι ότι βρήκατε ερείσματα να τα περάσετε εκεί που κανένας νουνεχής δεν θα μπορούσε ούτε καν να διανοηθεί. Όλα αυτά έχουν προκαλέσει την απογοήτευση των περισσοτέρων ή ακόμη και την μήνι πλείστων όσων συναδέλφων, αισθανόμενοι ότι έχει προδοθεί η ιστορική τους καταβολή και η διαχρονική τους συνύπαρξη ή και συνεργασία μαζί τους. Διαμορφώνεται, έτσι, ένα ηφαιστειακό κλίμα, που δεν αποτελεί, πλέον, κανένα εχέγγυο για την περαιτέρω ορθολογική λει-τουργία και πορεία της ΕΑΑΑ.
Και δεν φτάνουν όλα αυτά η εφημερίδα ΗΧΩ των ΑΙΘΕΡΩΝ έχει γίνει αποκλειστικό εργαλείο προπαγάνδας και δυσφήμησης των αποφοίτων ΑΣΣΥ, θεωρώντας τους αγράμματους, τα δε μέχρι σήμερα ΔΣ της ΕΑΑΑ - που περιλάμβαναν ¨πολλούς¨ αποφοίτους ΑΣΣΥ - ως περιορισμένων δυνατο-τήτων παραγωγής ποιοτικού έργου, σε αντίθεση με τις άλλες Ενώσεις - που κατά την άποψη των συντακτών δημοσιευθέντων κειμένων - επέδειξαν υψηλό επίπεδο έργου (μάλλον λόγω πολλών μορ-φωμένων στρατηγών στα ΔΣ τους!) Αντίλογος ή και δημοσιεύσεις μελών της ΕΑΑΑ, ιδιαίτερα απο-φοίτων ΑΣΣΥ, είναι κομμένες, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Και εδώ η δημοκρατία σε ανθεί!.
Κύριοι που ψηφίσατε τις συγκεκριμένες προτάσεις, παραβιάζετε τα άρθρα 4 του Συντάγματος, παραγρ. 1, που ορίζει ¨Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου¨ και παραγρ. 2 που ορίζει ¨Οι Έλ-ληνες και Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις¨, το άρθρο 31, που ορίζει ¨Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να εκλεγεί όποιος είναι Έλληνας πολίτης.......... έχει συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας του και έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει¨, καθώς και το άρθρο 51, παραγρ. 3 σε ό,τι αφορά στην εκλογή βουλευτών, όπου ορίζει...... ¨Ο νόμος δεν μπορεί να περιορίσει το εκλογι-κό δικαίωμα παρά μόνο αν δεν έχει συμπληρωθεί κατώτατο όριο ηλικίας ή για ανικανότητα δικαιο-πραξίας ή ως συνέπεια αμετάκλητης ποινικής καταδίκης για ορισμένα εγκλήματα¨. ΟΛΟΙ είμαστε Έλληνες, κύριοι. Ανεξαρτήτως βαθμού, ίσοι. Με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Λειτουργείτε, λοιπόν, συνταγματικά ή μήπως το παραβιάζετε εσκεμμένα και σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι και η ισχύουσα - σαφώς δημοκρατικότερη του Ν. 1911/90, άρθρο 14 - υπουργική απόφαση Φ.454/ΑΔ 452352, ΦΕΚ. 1142/2-9-2002;
Μηνύματα αγανάκτησης και αποδοκιμασιών αυτού του είδους συμπεριφορών, εκπέμπονται από και προς όλες τις κατευθύνσεις, γιατί με αυτές τις ενέργειες δεν υπηρετείτε τα συμφέροντα της ΕΑΑΑ, αλλά βάζετε και σε μεγάλη δοκιμασία τα συμφέροντα των συναδέλφων σας μελών της ΕΑΑΑ, προτείνοντας τέτοιες αντιδημοκρατικές, ταξικές και αναχρονιστικές διαδικασίες εκλογής των Μελών του ΔΣ, με επιλεκτικές προβλέψεις, δυναμένων να εκλεγούν ακόμη και με την ψήφο τους ή ελάχιστο αριθμό ψήφων, έναντι άλλων υποψηφίων με σημαντικό αριθμό ψήφων.
Φοβούμαι ότι η ΕΑΑΑ οδηγείται σε μια απρόσμενη και απρόβλεπτης έκτασης δοκιμασία, το μέγεθος της οποίας καθιστά ορατή, πλέον, την πιθανότητα και αυτής της ΔΙΑΛΥΣΗΣ της!!! Είναι αυ-τονόητο και αδύνατον να γίνει αποδεκτή μια εκ του πονηρού τέτοια ακραία μεθόδευση σε βάρος της δημοκρατικής νομιμότητας, της αποτελεσματικής λειτουργικότητας και υπηρέτησης των συμφε-ρόντων της συντριπτικής μάζας των μελών της ΕΑΑΑ, που σκόπιμα τους αποκαλούν συντεχνίες, ώστε να εγκαθιδρύσουν τις δικές τους, έστω και μειοψηφικές, συντεχνίες ευκολότερα.
Και επειδή η ελπίδα πρέπει να πεθαίνει τελευταία, θα μου επιτρέψετε να κάνω, έστω και μια απέλπιδα έκκληση. Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Αντιπρόεδρε, Κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε, αγαπητοί συ-νάδελφοι Μέλη του ΔΣ της ΕΑΑΑ, ακόμη και στο παρά πέντε, μπορείτε να σώσετε την ΕΑΑΑ. Με σω-φροσύνη, με ρεαλισμό, με αλληλοκατανόηση, με συναδελφικότητα, με αίσθηση ευθύνης σε αυτούς που με τις εξαγγελίες σας πείστηκαν να σας ψηφίσουν. Μην τους προδίδετε. Η συνέπεια και η υστε-ροφημία πρέπει να πρυτανεύσουν. Ο εγωισμός καταστρέφει. Η εμπάθεια προκαλεί ολοκαυτώματα.
Πολύ φοβούμαι, όμως, ότι η έκκληση δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Μάλλον είναι καιρός να παρέμβει, πλέον, η αρμόδια ηγεσία. Στρατιωτική και Πολιτική, αν όντως ενδιαφέρονται για το μέλλον της ΕΑΑΑ. Ιδού η ¨Ρόδος¨, κύριοι αρμόδιοι. Όλοι κρινόμαστε, ιδιαίτερα στις δύσκολες στιγμές. Οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και καταλυτικές. Για αποφυγή περαιτέρω απρόβλεπτων κα-ταστάσεων και με δεδομένες τις υπάρχουσες αναφορές γεγονότων και καταγγελιών, για εξομάλυνση της όλης κατάστασης, ίσως θα πρέπει να κηρυχθούν νέες εκλογές στην ΕΑΑΑ, για ανάδειξη συ-μπληρωματικού νέου ΔΣ, για κάλυψη του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι τις προβλεπόμενες νέες ε-κλογές μετά τα τρία χρόνια συνολικής θητείας.

Παναγιώτης Καράμπελας
Σμηναγός ε.α.
Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ (ΣΑΣ)

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το Σ.Α.Σ αλλά μόνο τον Συντάκτη.