100 Χρόνια ΣΙΣ - ΣΣΑΣ
- Εμφανίσεις: 623
Την Παρασκευή 29/6/26 στο Αμφιθέατρο του 251 ΓΝΑ, διοργανώθηκε ενδιαφέρουσα Επετειακή Ημερίδα του Δ.Σ. του Συνδέσμου Αποφοίτων Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) για τα 100 Χρόνια ΣΙΣ – ΣΣΑΣ. Η Ημερίδα ήταν Ιστορικού Περιεχομένου και περιελάμβανε ομιλίες για την προσφορά στην κοινωνία, της Στρατιωτικής Ιατρικής Σχολής και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) για έναν αιώνα, 1926 έως 2026. Εκτός από τις παρεμβάσεις- Χαιρετισμούς που έλαβαν χώρα, το Πρόγραμμα περιελάμβανε τις παρακάτω ενότητες:
α. Η Ιστορία των 100 Χρόνων ΣΙΣ και ΣΣΑΣ: ομιλητής Γεώργιος Βουρβουλάκης
β. Η Ιστορία των Νοσοκομείων του Στρατού Ξηράς: Αναστάσιος Πάγκαλος
γ. Η Ιστορία των Νοσοκομείων του Πολεμικού Ναυτικού: Παναγιώτης Τσουκαρέλης
δ. Η Ιστορία του Υγειονομικού της Πολεμικής Αεροπορίας: Δημήτριος Βούρδας
ε. Ο Ρόλος και η προσφορά του Έλληνα Στρατιωτικού Ιατρού στην Επιστήμη και στην Κοινωνία διαχρονικά: Αριστείδης Διαμαντής
στ. Η Ιστορία του Νομικού και Δικαστικού: Απόστολος Ντινόπουλος
ζ. Η Ιστορία του Οικονομικού: Παναγιώτης Παλαιός
η. Η Ιστορία του Κτηνιατρικού και Φαρμακευτικού: Κωνσταντίνος Τερψίδης
θ. Η Ιστορία του Οδοντιατρικού: Δημήτριος Τόλιας
Παραθέτουμε τον Χαιρετισμό του Επίτιμου Διευθυντή της Διεύθυνσης Υγειονομικού του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/ΔΥΓ) Αντιπτεράρχου (ΥΙ) ε.α. Χρήστου Γρηγορέα, όπως αυτή αναρτήθηκε στην Επιστημονική Ένωση Υγειονομικών ΕΔ.
Εκλεκτοί Προσκεκλημένοι,
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Φίλες και Φίλοι ,
Αποτελεί πραγματικά για εμένα ιδιαίτερη τιμή και μεγάλη χαρά να απευθύνω χαιρετισμό εκ μέρους της Επιστημονικής Ένωσης Υγειονομικών Ενόπλων Δυνάμεων ( ΕΕΥΕΔ) ,για την συμπλήρωση των 100 χρόνων από την ίδρυση της Στρατιωτικής Ιατρικής Σχολής ( ΣΙΣ )το 1926 και η οποία μετεξελίχθηκε σε Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων ( ΣΣΑΣ ) το 1970. Η Ένωση χαιρετίζει θερμά την πρωτοβουλία του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Αποφοίτων ΣΣΑΣ για την διοργάνωση της σημερινής Επετειακή Ημερίδας των 100 χρόνων από την ίδρυση της Σχολής μας και συνδράμει στην εκδήλωση με ομιλητές οι οποίοι είναι μέλη της. Επίσης η ΕΕΥΕΔ θα συμμετέχει ενεργά στις εορταστικές εκδηλώσεις, που θα γίνουν στην ΣΣΑΣ το Σεπτέμβριο, και στο τριακοστό ( 30ο) Ιατρικό Συνέδριο των Ενόπλων Δυνάμεων το Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη .
Όλοι εμείς οι απόφοιτοι της ΣΙΣ/ ΣΣΑΣ είμαστε υπερήφανοι για τη Σχολή μας, η οποία όλα αυτά τα χρόνια, μαζί με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ( ΑΠΘ ), διαμορφώνει Υγειονομικούς Αξιωματικούς, αλλά και τους Συναδέλφους μας των άλλων Σωμάτων, με γνώσεις, επαγγελματισμό, πειθαρχία, παιδεία, ήθος, συναδελφικότητα και αφοσίωση προς τον Άνθρωπο, την Κοινωνία, τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) και την Πατρίδα μας. Είμαι βέβαιος ότι την Ιστορία και την προσφορά της ΣΙΣ/ΣΣΑΣ, των Στρατιωτικών Νοσοκομείων ( ΣΝ), του Υγειονομικού και των άλλων Σωμάτων, θα τα ακούσετε αναλυτικά και εμπεριστατωμένα από τους εξαιρετικούς ομιλητές στα πλαίσια της σημερινής Επετειακής Ημερίδας.
Εκλεκτοί Προσκεκλημένοι
Οι στίχοι του Διονύση Σαββόπουλου λένε σε ένα τραγούδι του "αφού δεν είχε νέα ευχάριστα να πει, καλύτερα να μη μας πει κανένα ". Σήμερα μπορεί να είναι μια ημέρα μνήμης και γιορτής, πλην όμως δεν πρέπει να προτιμήσουμε τη σιωπή, παρά το γεγονός ότι τα νέα δεν είναι ευχάριστα. Έτσι λοιπόν δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αγνοήσουμε την απαξίωση που υπέστησαν τα 2-3 τελευταία χρόνια οι Στρατιωτικοί Ιατροί ( ΣΙ ) και γενικότερα το Υγειονομικό Σώμα και των 3 Κλάδων των ΕΔ. Η απαξίωση αυτή είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς νομοθετημάτων, για τα οποία αγνοήθηκε, και επί της ουσίας βέβαια ουδέποτε ζητήθηκε, η άποψη των Διευθύνσεων Υγειονομικού (ΔΥΓ ) των Γενικών Επιτελείων. Με τις νομοθετικές αυτές πράξεις:
Αμφισβητείται έμπρακτα για πρώτη φορά η ικανότητα των ΣΙ να διοικήσουν τα ΣΝ και ήδη πλέον στο 417 ΝΙΜΤΣ ο Διοικητής δεν είναι Ιατρός προερχόμενος από το Στρατό Ξηράς.
Υποβαθμίζονται οι θεσμικοί Υγειονομικοί φορείς των ΕΔ καθώς υπάρχει σαφής αναντιστοιχία των βαθμών των ΣΙ με τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν.
Θεσμοθετείται στο Υγειονομικό των ΕΔ μια άσκοπη, άγονη και μη λειτουργική μορφή διακλαδικότητας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ενισχύεται η διάθεση η/ και η απόσπαση για αόριστο και μεγάλο χρονικό διάστημα των ΣΙ για τις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας ( ΕΣΥ), αλλά και γενικότερα των Υγειονομικών Αξιωματικών για τις ανάγκες άλλων φορέων Υγείας, γεγονός που όμως είναι βέβαιο ότι αποβαίνει εις βάρος της λειτουργίας των ΣΝ και των Υγειονομικών Υπηρεσιών των ΕΔ.
Διευκολύνεται η ένταξη των ΣΝ στις δομές των εφημεριών του ΕΣΥ και απλοποιείται η διαδικασία για την πλήρη λειτουργία των Νοσοκομείων στα πλαίσια του ΕΣΥ.
Καθιερώνεται μια μη αποδοτική και αντιπαραγωγική μέθοδος για τη θητεία των Διευθυντών Κλινικών- Εργαστηρίων-Τμημάτων των ΣΝ, η οποία δεν έχει εφαρμοσθεί σε κανένα σύστημα Υγείας, με αποτέλεσμα έμπειροι και αξιόλογοι ΣΙ να οδηγούνται σύντομα εκτός της ενεργού Ιατρικής και των Νοσοκομείων.
Δεν προβλέπεται και δεν εξασφαλίζεται η τακτική και έγκαιρη αποπληρωμή των μεγάλων οικονομικών υποχρεώσεων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) προς τα ΣΝ, γεγονός που χωρίς αμφιβολία επηρεάζει σοβαρά την εύρυθμη λειτουργία των Νοσοκομείων.
Χρίζονται, με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη μελέτη, νέοι δικαιούχοι στα ΣΝ και ενεργοποιούνται διαδικασίες, που σίγουρα θα αποβούν εις βάρος των φυσικών δικαιούχων, ενώ δεν συνάδουν με τη λειτουργία και την αποστολή των Νοσοκομείων.
Τέλος, βεβαίως αξίζει να αναφέρουμε ότι επιχειρείται μία προσπάθεια αποζημίωσης των εφημεριών των ΣΙ στα ΣΝ, η οποία προσπάθεια όμως παραμένει προς το παρόν ημιτελής.
Όλες οι παραπάνω νομοθετικές πράξεις συνοδεύθηκαν από πρωτοφανείς και αναιτιολόγητες έκτακτες κρίσεις των ΣΙ τον Δεκέμβριο του 2024, μόλις 2 μήνες πριν από τις τακτικές αντίστοιχες, με τελικό αποτέλεσμα την αποστρατεία πολύ μεγάλου αριθμού Αξιωματικών του Υγειονομικού. Βεβαίως δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι οι Νόμοι αυτοί και οι κρίσεις συνδυάσθηκαν με μια χαρακτηριστικά αρνητική επικοινωνιακή εικόνα για το Υγειονομικό των ΕΔ.
Εκλεκτοί Προσκεκλημένοι,
Τα 100 χρόνια του εορτασμού της ΣΙΣ/ ΣΣΑΣ συμπίπτουν με πρωτόγνωρα γεγονότα, που σαφώς δεν έχουν θετικό αντίκτυπο στο ηθικό των ΣΙ και γενικότερα των Υγειονομικών Αξιωματικών, στη λειτουργία των ΣΝ και στην αποστολή του Υγειονομικού των ΕΔ. Όμως σήμερα είμαστε εδώ για να τιμήσουμε το ιστορικό παρελθόν μας, και να δούμε αισιόδοξα προς την αυριανή ημέρα, προσδοκώντας σε ένα καλύτερο μέλλον για τη ΣΣΑΣ.
Κυρίες και Κύριοι ,
Επιτρέψτε μου μιας και αρχίσαμε με Σαββόπουλο, ας κλείσουμε με αυτόν "να μας έχει ο Θεός γερούς, πάντα να ανταμώνουμε και να.....γιορτάζουμε τα Χρόνια της Αγαπημένης μας Σχολής".
Σας Ευχαριστώ Πολύ όλους σας.
Αντιπτέραρχος ( ΥΙ ) ε.α. Χρήστος Γρηγορέας
Επίτιμος Διευθυντής Υγειονομικού ΓΕΕΘΑ
