To site sastya.gr για την καλύτερη περιήγηση σας χρησιμοποιεί cookies.

“Functional Check Flight” (FCF)

Γράφει ο Μάρκος Κωνσταντίνου Σγός ε.α της 22ας σειράς ΣΤΥΑ

1988? Μπορεί! …κοντά μεσημέρι σε δοκιμαστική πτήση “Functional Check Flight” (FCF) με το τετρακινητήριο C-130 Hercules πάνω απ τα Σκούρτα στα 3.000 πόδια με σκοπό να δοκιμάσουμε τον #4 ελικο-στροβιλοκινητήρα (turboprop) των 5.000 ίππων στο δεξί φτερό αν θυμάμαι καλά. Η δοκιμή περιελάβανε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά της ενός τόνου έλικας που περιστρεφόταν στις 1.000 στροφές. Θα προσποιούμασταν ότι ο κινητήρας σβήνει (μειώνοντας το καύσιμο βαθμιαία στον κινητήρα) ώστε να δούμε αν η έλικα -που πια παρασυρόμενη απ την ταχύτητα της πτήσης σαν ανεμογεννήτρια) κι όχι απ’ τον φτωχό τον κινητήρα, θα έδινε ένα σήμα απαραίτητο για την ασφάλεια της πτήσης. Τελικά το τεστ δεν πήγε καλά γιατί δεν μας έδωσε το σήμα και έτσι στρέψαμε για το αεροδρόμιο Ελευσίνας με τον κινητήρα σβησμένο. Κοντά στην τελική για προσγείωση ξαφνικά και χωρίς άλλη προειδοποίηση μας έσβησε και ο διπλανός κινητήρας ο ...#3!

ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ ...ΣΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ?

Γράφει ο Μάρκος Κωνσταντίνου Σγός ε.α της 22ας σειράς ΣΤΥΑ

Χάσμα γενεών ...στα αεροσκάφη?
ή απλά πρόκειται για ...βασικές ανασχεδιάσεις, αναβαθμίσεις, τροποποιήσεις Αεροσκαφών.
Ακούμε για παράδειγμα πως το Ρωσικό Sukhoi Su-47 θα ανήκει στην 5η γενιά αεροσκαφών και ενδεχόμενα να αναρωτιέστε ...ποιος καθορίζει αυτή τη βαθμολογία γενεάς και με τι κριτήρια. Εδώ φιλοδοξεί να βοηθήσει το κειμενάκι στη συνέχεια. Να ξεκαθαρίσουμε πως αυτή η κατηγοριοποίηση γενεάς,

Η Επισκόπηση της Διηνεκούς Ελληνικής Οικονομικής Κρίσης & η Γυμνή Αλήθεια!

Ενα αρθρο του κ. Αναστασίου Μπασαρά. Μία παρουσιάση της Ελληνικής Οικονομικής κρίσης, χωρίς να αλλάζει τα: Συμβάντα και γραφόμενα και λεγόμενα εξαιρετικά αξιόπιστων και έγκυρων Πηγών!

Ο κ. Ανστάσιος Μπασαράς είναι Σμήναρχος (Μ) ε.α, Συγγραφέας, Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών, Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων του Συνδέσμου των Αποφοίτων της Σχολής Ικάρων ο ‘Ικαρος’, 

Πτυχές της πολεμικής μας ιστορίας

Γράφει ο Δημήτρης Νικολούλιας αρθογράφος ερευνητής

Ένα από τα αποκτήματα του Μουσείου Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, που στεγάσθηκε επί μακρόν, στο υπόστεγο της αεροπορικής βάσης Δεκελείας (ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΤΑΤΟΪ) είναι και το Εγγλέζικο Spitfire Mk.IXc MJ755.

F-4 Phantom II

Γράφει ο Μάρκος Κωνσταντίνου Σγός ε.α της 22ας σειράς ΣΤΥΑ

Συγχωρείστε με για το μακροσκελές της αφιέρωσης αλλά πόσο λιγότερη να είναι μια αναφορά σε ένα θρύλο όπως F-4 Phantom II με το οποίο πέταξαν και πετούν τόσοι αεροπόροι μας και εργαστεί μερόνυχτα οι τεχνικοί μας. Πάμε λοιπόν:
Σαν σήμερα 27 May 1958: Στο Lambert Field, St. Louis, Missouri, ο αρχιδοκιμαστής πιλότος της McDonnell Aircraft Corporation’s και αργότερα πρόεδρος της εταιρίας Robert C. Little πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου YF4H-1. Το δικινητήριο με ικανότητα ταχύτητας δύο και πλέον φορές την ταχύτητα του ήχου ήταν το πρώτο προ-παραγωγής μοντέλο αναχαιτιστικό του Αμερικάνικου ναυτικού που θα εξελισσόταν όμως στο θρυλικό F-4 Phantom II μαχητικό βομβαρδιστικό.

Καταγραφείς πτήσης και η χρησιμότητά τους.

Γράφει ο Μάρκος Κωνσταντίνου Σγός ε.α της 22ας σειράς ΣΤΥΑ

“Πληροφοριοδότες” για ...το καλό μας!
Αμέσως μετά την απογείωση, με φουλ γκάζια και πριν εμπλέξουν τον αυτόματο πιλότο, δέχονται μια πίεση απότομα και απροειδοποίητα για βύθιση της μούρης του αεροσκάφους.

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το ΣΑΣ αλλά μόνο τον Συντάκτη.