To site sastya.gr για την καλύτερη περιήγηση σας χρησιμοποιεί cookies.

26
Μαϊ

F-104 και ...ΡΕΚΟΡ ΥΨΟΥΣ (Το πρώτο Ρεκόρ του F-104)

Γράφει ο Μάρκος Κωνσταντίνου, Σγος ε.α (22ας Σειράς)

Αεροπλανική ιστορία και με … "σπάνιο" όπως πάντα σχόλιο!

F-104 και ...ΡΕΚΟΡ ΥΨΟΥΣ (Το πρώτο Ρεκόρ του F-104)
(Χωρίς ενισχυτικό πύραυλο και η τεχνική που εφαρμόστηκε για αυτό)

Την 7 Μαΐου 1958 ο Επσγός “Howard C. Johnson”, (United States Air Force), στην Αεροπορική Βάση στο Hamilton (California), αναρριχήθηκε με ένα “Lockheed F-104A Starfighter”, στο ύψος των 91,243 ποδών (27.811 μέτρα) πάνω απ’ τη Βάση Edwards πραγματοποιώντας ένα ακόμη ρεκόρ ύψους για την “Fédération Aéronautique Internationale” (FAI).

Ο Επσγός “Howard C. Johnson”, ήταν μέλος μιας ομάδας από αεροναυπηγούς μηχανικούς και πιλότους που διακρίθηκαν με το παράσημο “Robert J. Collier Trophy” από την Εθνική Αεροναυτική Ένωση το 1958 για τa σπουδαία επιτεύγματα στην Αεροναυτική με την εμπλοκή τους στα προγράμματα του εξαιρετικού Lockheed F-104 Αεροσκάφους.
Η τεχνική που πρότειναν οι αεροδυναμικιστές της Lockheed και ο Επσγός C. Johnson εφάρμοσε στη πτήση, προκειμένου να πιάσει το μέγιστο ύψος ήταν η εξής:
Αναρρίχηση στα 41.000 πόδια, επιτάχυνση στη μέγιστη ταχύτητα του αεροσκάφους σε ευθεία και οριζόντια πτήση -στο ίδιο ύψος- και μετά, έναρξη ανόδου, διατηρώντας 2,5 G’s, μέχρι να φτάσει την βέλτιστη γωνία ανόδου! Βέλτιστη γωνία ανόδου που μπορούσε να ελέγχει μέσω μιας αυτοκόλλητης ταινίας, με κατάλληλη γωνία -ως προς τον ορίζοντα- κολλημένη στην καλύπτρα! (απλά και σίγουρα πράγματα δηλαδή).
Στα 77.000 πόδια ο στροβιλοκινητήρας J-79-3 (General Electric) έπρεπε να σβήσει προκειμένου να αποφύγει υπερθέρμανση λόγω εξαιρετικά αραιής ατμόσφαιρας (πως, αφού είναι αραιότερη η ατμόσφαιρα προκαλεί υπερθέρμανση? ...όποιος απορεί να ρωτήσει). Μετά το αεροσκάφος σαν βαλλιστικό βλήμα, με αρχική μόνο ταχύτητα, σε τροχιά μέχρι το μέγιστο ύψος. Στην κάθοδο, ο κινητήρας ξαναλειτουργούσε (επανεκκίνηση) και κανονική επιστροφή στην Βάση Edward.
Το αεροσκάφος F-104A Starfighter σχεδιασμένο από τον θρυλικό μηχανικό Clarence L. “Kelly” Johnson, με κινητήρα General Electric J79-GE-3A, σχεδιασμένο από τον επίσης θρυλικό μηχανικό Gerhard Neumann, είχε βάρος (άδειο) 13.184 λίβρες ενώ ο κινητήρας του παρείχε (με μετάκαυση) 15,000 λίβρες ώσης. Η μέγιστη ταχύτητα ήταν στα 1,037 μίλια την ώρα στα 50.000 πόδια. Ο βαθμός ανόδου ήταν στα 60.395 πόδια το λεπτό (306,8 μέτρα κάθε δευτερόλεπτο!
Η αρχική παραγωγή στη μορφή F-104A ήταν 153 αεροσκάφη αλλά συνολικά (όλες οι διαμορφώσεις) έφτασε τα 2.578 Αεροσκάφη! Με τελευταία απόσυρση ένα F-104S ASA/M της Ιταλικής Αεροπορίας.
Για την ιστορία το ίδιο αεροσκάφος (αυτό που έσπασε το ρεκόρ ύψους χωρίς υποβοήθηση) με χαρακτηριστικά QF-104A χρησιμοποιήθηκε σαν τηλεκατευθυνόμενος στόχος και καταρρίφθηκε στις 8 Αυγ 1967.

 

View the embedded image gallery online at:
https://sastya.gr/nea/974/f-104-rekor-ypsous#sigProId4b5f2f0f82

Share this post

Διαβάστηκε 195 φορές

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το ΣΑΣ αλλά μόνο τον Συντάκτη.