Παράδοση - Παραλαβή Σχολής Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας

Με μεγάλη λαμπρότητα και επισημότητα πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαΐου 2009 στον προαύλιο χώρο των διδακτηρίων της ΣΤΥΑ η παράδοση της Διοίκησης της Σχολής από τον Σμήναρχο (ΤΗΓ) κο Ιωάννη Ρεντζή στον Επισμηναγό (ΤΤΗ) κο Ανδρέα Αλεξόπουλο.ΣΤΥΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΚΣΗΣ

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Διοικητής ΔΑΕ Υποπτέραρχος (Ι) κος Κωνσταντίνος Βλαχάβας, ο Διοικητής της Σχολής Ικάρων Υποπτέραρχος (Ι) κος Γρηγόριος Πρεζεράκος, ο Διοικητής Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας Υποπτέραρχος (Ι) κος Κωνσταντίνος Σαμαράς, ο Διοικητής ΚΕΠΑ-ΔΑΕ Σμήναρχος (ΕΑ) κος Νικόλαος Ιωάννου, ο Διοικητής ΣΠΑ Ταξίαρχος (Ι) κος Στυλιανός Χρυσόμαλλος, ο Διοικητής Υ.Α.Ε Σμήναρχος (Ι) κος Ευστάθιος Ευσταθίου, ο Διοικητής 123 ΠΤΕ Σμήναρχος (Ι) κος Βασίλειος Ανδρεασάκης, ο Διοικητής της 128 ΣΕΤΗ Σμήναρχος (Μ) κος Ιωάννης Καλύβας, ο Πρόεδρος Σ.Α.Σ Σμηναγός (ε.α.) κος Παναγιώτης Καράμπελας, καθώς και πολλοί Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί.

Κραυγή Αγωνίας για τον Κίνδυνο Υποβάθμισης της Σ.Τ.Υ.Α

Η ΑΓΡΑΦΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Π.Α.

Διάβασα το άρθρο του αγαπητού συναδέλφου Γιώργου Τάγκαλου για τη Σ.Τ.Υ.Α. και το προσυπογράφω ανεπιφύλακτα. Η ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας δεν έχει μόνο τις λαμπρές σελίδες της, αυτές που βρίσκει κανείς στις ιστορικές εκδόσεις. Έχει και τον καθημερινό μόχθο του προσωπικού της όλων των βαθμίδων, κυρίως του παραγωγικού προσωπικού των κατωτέρων (βαθμολογικά) βαθμίδων. Έχει τις καθημερινές προσωπικές ιστορίες, σαν αυτή που καταχώρησε στο προηγούμενο φύλλο αυτής της εφημερίδας ο πάντα λακωνικός και γλαφυρός Παντελής Γλάρος, μια ιστορία που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επιγραμματική ιστορία της Σ.Τ.Υ.Α. και της Π.Α. Έχει ακόμα, η Π.Α., και τις μελανές σελίδες της, μια από τις οποίες ιστορεί ο Γιώργος Τάγκαλος. Χωρίς όλα αυτά, που δεν βρίσκει κανείς στα γενικόλογα ιστορικά βιβλία, η Πολεμική Αεροπορία δεν θα εκτελούσε αποστολές, δεν θα υπήρχαν ήρωες, δεν θα υπήρχε δόξα. Τα τελευταία δημοσιεύματα που προανέφερα, έφεραν σε όλους μας κάποιες θύμησες. Προσωπικά θυμήθηκα τα κόκκινα, σαν ματωμένα, μάτια των οπλουργών της 361 ΕΜΑ, από την πολυήμερη αϋπνία κατά την κρίση του Κυπριακού τον Νοέμβριο του 1967. Μόλις βράδιαζε, ξεφόρτωναν τα αεροσκάφη από τον οπλισμό αποστολών ημέρας και τα φόρτωναν με τον οπλισμό νυκτερινών αποστολών, που ήταν διαφορετικός, για να τα ξεφορτώσουν με τον οπλισμό αποστολών ημέρας! Χωρίς ανάσα, χωρίς ύπνο, χωρίς να ακουστεί καμιά, μα απολύτως καμιά διαμαρτυρία! Και τα αεροσκάφη 100% εν ενεργεία. Από το ίδιο αυτό προσωπικό, του οποίου το ρόλο στην ιστορία και στο μέλλον της Π.Α. κάποιοι (άραγε ανoήτως;) δείχνουν να αμφισβητούν, σκεπτόμενοι την υποβάθμιση της Σ.Τ.Υ.Α. Αξίζει να βρεθεί κάποιος (ή κάποιοι), να συγκεντρώσει όλες αυτές τις σκόρπιες σελίδες της ιστορίας της Π.Α., που έχουν καταχωρηθεί κατά καιρούς στις δύο εφημερίδες των αποστράτων και να τις εκδώσει σε έναν τόμο μοναδικής αξίας. Και ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική και να μην υποβαθμιστεί η Σ.Τ.Υ.Α. γιατί αυτό θα σημαίνει την υποβάθμιση της κοινωνικής θέσης των αποφοίτων της και θα ερμηνευθεί ως υποτίμηση το έργου τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την Π.Α. Ακούει κανείς, από τους αρμόδιους, τα απεγνωσμένα μηνύματα, που από καιρό στέλνουν τα «ΝΕΑ του Σ.Α.Σ.» για το θέμα αυτό;

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΚΕΠΑΡΝΑΚΟΣ

Ανώτερα Στρατιωτικά Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα

Η εκπαίδευση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε οργανωμένης κοινωνίας, κάθε κράτους. Από την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης εξαρτάται και το επίπεδο της κοινωνικής και πολιτικής συγκρότησης. Η εκπαίδευση που παρέχεται στις παραγωγικές Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων, παραδόξως, δεν έχει μέχρι σήμερα αποκτήσει «Εθνική Ταυτότητα». Ο Σύλλογός μας, θεωρεί ότι είναι καιρός για μια νέα αντάξια της προσφοράς μας διεκδίκηση, κοινωνικού και εκπαιδευτικού μερίσματος. Η κάθε προσφορά των στρατιωτικών, πρέπει να έχει και την ανταποδοτικότητά της. Και το χρήμα, δεν είναι το μόνο. ΚΑΝΕΝΑΣ στον εκτός ΕΔ περίγυρο ΔΕΝ μας προσμετρά ως κατέχοντες κάποιο επίπεδο εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι η Δημόσια εκπαίδευση συγκροτείται από την Πρωτοβάθμια, την Υποχρεωτική, τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης. Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρέχεται από τα νηπιαγωγεία και το Δημοτικό, η Υποχρεωτική Εκπαίδευση παρέχεται από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, η Δευτεροβάθμια παρέχεται από το Γυμνάσιο και Λύκειο, η Τριτοβάθμια από τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Με το Ν. 2913/01 οι Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών έχουν ενταχθεί στην Ανώτερη Βαθμίδα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έκτοτε οι Σχολές αυτές έχουν καθιερωθεί ως Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ). Με στόχο την απόκτηση Εθνικής Εκπαιδευτικής Ταυτότητας, θεωρούμε απαραίτητη τη σταδιακή εναρμόνιση και προσαρμογή των βαθμίδων της παρεχόμενης Εκπαίδευσης στις ΕΔ, προς αυτή που παρέχεται στη Δημόσια Εκπαίδευση. Ήδη στις ΕΔ έχουμε μερική εναρμόνιση με το Ν. 3187/7-10-2003, με τη δημιουργία των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ). Ως πρώτης μετά ταύτα, προτεραιότητας ενέργεια για τον ως άνω πρωταρχικό στόχο απόκτησης Εθνικής Εκπαιδευτικής Ταυτότητας, είναι και η προσαρμογή - μετονομασία των ΑΣΣΥ σε Ιδρύματα, όπως είναι διαστρωμάτωση και στη Δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Προς το σκοπό αυτό προτείνεται να αποδοθεί στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) ο τίτλος «Ανώτερα Στρατιωτικά Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΤΕΙ) (για διάκριση από τα ΑΣΕΙ και το διαφορετικό επίπεδο εκπαίδευσης τούτων). Τούτο, συνάδει με την ποικιλία των ειδικοτήτων του πίνακα του έτους 2002 των Σχολών και Τμημάτων που λειτουργούσαν στα ΤΕΙ (και στα παραρτήματά τους), υπό το Διοικητικό Τομέα της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Η επακολουθήσασα ένταξη των ΤΕΙ στην Ανώτατη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - με ορισμένες προϋποθέσεις αξιολόγησης κ.λ.π. - δεν έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο, σχεδόν όλες οι ειδικότητες που λειτουργούν σε Σχολές των ΕΔ, λειτουργούσαν και πριν την αναβάθμιση αυτή των ΤΕΙ. Την πρότασή μας αυτή την έχουμε περιλάβει σε σχετική Μελέτη και την έχουμε υποβάλλει στην ηγεσία της ΠΑ, με την ευκαιρία της σκέψης για ενοποίηση των ΑΣΣΥ της ΠΑ. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει, επιτέλους, ενιαίο μέτωπο και ανάλογος προβληματισμός, απαλλαγμένος από φαινόμενα ταξικών αντιλήψεων, που κατά καιρούς έρχονται και δοκιμάζουν την ομοψυχία, τη συναδελφική αλληλεγγύη, το ηθικό και τη λειτουργικότητα των ΕΔ. Μόνο με ρεαλισμό, με τόλμη και δημιουργική αντίληψη, μπορούν να διαμορφωθούν συνθήκες για συντονισμένες προσπάθειες απόκτησης Εθνικής Εκπαιδευτικής Ταυτότητας από τους απόφοιτους των παραγωγικών σχολών των ΕΔ. Διαφορετικά η περιθωριοποίηση θα γίνει καθεστώς σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, χωρίς ελπίδα δίκαιου επιμερισμού των εθνικών αγαθών. ΟΛΟΙ θα πρέπει να αναλογιστούμε και αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Οι αναχρονιστικές αντιλήψεις τόσων ετών μας έχουν οδηγήσει σε αυτή την απαξίωση, ανυποληψία και περιθωριοποίηση. Ο Σύλλογός μας εκτιμά ότι είναι κατάλληλη η περίοδος να αναδειχθεί η Στρατιωτική Εκπαίδευση ως ουσιαστικός εταίρος, πρότυπο και συνομιλητής της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και τα Ανώτερα Στρατιωτικά Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματά της (ΑΣΤΕΙ), που θα προσδιορίζουν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των Ε.Δ.

Το Δ.Σ./Σ.Α.Σ

Διευκρίνηση

Τα ενυπόγραφα κείμενα δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη το ΣΑΣ αλλά μόνο τον Συντάκτη.