Σύνδεση


Ακολουθεί η βραβευμένη Διατριβή θέματος (βραβείο "ΑΘΗΝΑ" από τον κ.Αρχηγό ΓΕΕΘΑ), που εκπόνησε ο Σμχος (Ι) Αθανάσιος Μπινιάρης ως σπουδαστής στην ΣΕΘΑ:

Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ (SAR)
ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

«Το Αιγαίο είναι η κύρια θάλασσα των Ελλήνων»

Sir Halford Mackinder (1861 - 1947)

1. Το τραγικό περιστατικό της σύγκρουσης των δύο μαχητικών αεροσκαφών F-16, ενός ελληνικού και ενός τουρκικού, 21 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικώς της Καρπάθου, στις 23/05/2006, το οποίο προκάλεσε την απώλεια του Έλληνα Ιπταμένου, έφερε εκ νέου τότε στο προσκήνιο, με τον πλέον δραματικό τρόπο, το θέμα της δημιουργίας από την Τουρκία «γκρίζων ζωνών» στην ελληνική δικαιοδοσία έρευνας και διάσωσης στο Αρχιπέλαγος. Την ημέρα εκείνη, στόχος της τουρκικής αποστολής, η οποία απαρτιζόταν από ένα RF-4 και ένα ζευγάρι F-16, τα οποία σημειωτέον δεν είχαν υποβάλει σχέδιο πτήσης, αποτελούσε η τακτική αναγνώριση - φωτογράφιση των θέσεων ανάπτυξης της αντιαεροπορικής συστοιχίας κατευθυνόμενων βλημάτων S-300, στην ανατολική Κρήτη, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου.

2. Προς τούτοις, και για κάθε ενδεχόμενο παροχής SAR (Search and Rescue / Έρευνα και Διάσωση), ήταν σε ετοιμότητα να «προστρέξουν» δύο τουρκικές φρεγάτες που έπλεαν στην ευρύτερη περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου, καθώς επίσης και ένα ελικόπτερο Cougar που τελούσε σε επιφυλακή στα παράλια της εξ’ ανατολών γείτονος χώρας, ως συνήθως γίνεται, όταν ίπτανται τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη στην επικράτεια του FIR Αθηνών (Flight Information Region / Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων).

3. Μετά τη σύγκρουση των δύο αεροσκαφών, ο Τούρκος πιλότος κατάφερε να εκτιναχθεί και να πέσει στη θάλασσα με αλεξίπτωτο. Άμεσα κινητοποιήθηκε το ελληνικό σύστημα έρευνας - διάσωσης με αεροσκάφη, ελικόπτερα και πλωτά μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, 

Για την συνέχεια του κειμένου - ολόκληρη την διατριβή πατήστε ΕΔΩ