Σύνδεση


Για να δειτε την τοποθέτηση πατήστε εδώ: https://youtu.be/HAmkM90zPio

«Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αξιότιμοι εκπρόσωποι των ενόπλων δυνάμεων,

Αρχικά θέλω να αναφερθώ στο ζήτημα ίδρυσης της Σχολής Μόνιμων
Υπαξιωματικών Αεροπορίας και να εκθέσω συγκεκριμένες ενστάσεις.

Κύριε Υπουργέ,
Προερχόμενος από την οικογένεια της Πολεμικής Αεροπορίας θέλω να υπογραμμίσω, ότι δεν μπορείτε με πέντε σειρές σε ένα άρθρο του νομοσχεδίου να καταργείτε μια ιστορία 70 ετών.
Η ΣΤΥΑ, η ΣΥΔ και η ΣΙΡ αποτελούν ζωντανό, ιστορικό κομμάτι της Πολεμικής Αεροπορίας.

Κύριοι συνάδελφοι,
Η ΣΤΥΑ έχει ιστορία 67 ετών (1949). Η ΣΥΔ 62 ετών (1954). Και η ΣΙΡ μια παράδοση 65 χρόνων (1951).
Οι απόφοιτοι των Σχολών αυτών υπηρέτησαν και υπηρετούν με ευθύνη την Πατρίδα και στηρίζουν καθημερινά τη λειτουργία των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Χωρίς αυτούς δεν μπορεί να υπάρξει Πολεμική Αεροπορία. Δεν είναι σκοπός μου να σας κάνω μαθήματα ιστορίας, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να σεβόμαστε και την ιστορία και τις δεκαετίες προσφοράς αυτών των Σχολών.
Δεν υποστηρίζω ότι δεν πρέπει να εκσυγχρονίζονται και να αναβαθμίζονται οι Σχολές αυτές.
Λέω όμως ότι δεν πρέπει να διαλυθούν. Δεν γίνεται να τις διαγράψουμε.
Είναι σαν να λέτε ότι ξαφνικά θα καταργήσετε τη Σχολή Ικάρων ή τη Σχολή Ευελπίδων.
Δεν είμαστε αντίθετοι στην ίδρυση μίας ενιαίας Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ).
Διαφωνούμε όμως με την κατάργηση των Σχολών και προτείνουμε:
Στις κατευθύνσεις της νέας Σχολής να διατηρηθεί ο τίτλος και το σήμα της Σχολής ανά κατεύθυνση.
Δηλαδή, να έχουμε:
α. Κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης – ΣΤΥΑ
β. Κατεύθυνση Επιχειρησιακής Υποστήριξης – ΣΙΡ
γ. Κατεύθυνση Διοικητικής, Οικονομικής και Εφοδιαστικής
Υποστήριξης – ΣΥΔ

Κύριε Υπουργέ,
Επιμένουμε να παραμείνει ο τίτλος στις κατευθύνσεις λόγω της ιστορίας των ανωτέρω Σχολών και να γίνει κάτι αντίστοιχο που έγινε με τη ΣΜΑ που αποτελεί πλέον Τμήμα της Σχολής Ικάρων (2003).
Προκύπτουν όμως και ακόμα πιο σημαντικά ερωτήματα:
Η νέα Σχολή «ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και υπάγεται στη Διοίκηση της Αεροπορικής Εκπαίδευσης».
Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Τι σημαίνει για τους αποφοίτους των Σχολών αυτών ότι ανήκουν σε αυτή τη βαθμίδα;
Ποια είναι η ισοτιμία τους σε σχέση με τα ΤΕΙ;
Τι επαγγελματικά δικαιώματα έχουν οι απόφοιτοι των Σχολών αυτών;
Για παράδειγμα, μπορούν αυτοί οι απόφοιτοι να πάνε για μεταπτυχιακές σπουδές σε ΑΕΙ;
Μπορούν να θεωρηθούν ως απόφοιτοι τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού ιδρύματος και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό;
Αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό σημείο, κύριε Υπουργέ,
και σας καλούμε να το δείτε άμεσα μαζί με τον Υπουργό Παιδείας
για την πραγματική αναβάθμιση της Σχολής.
Το ξέρετε βέβαια ότι η βάση εισαγωγής στις σχολές αυτές είναι εξαιρετικά υψηλή. Μιλάμε για μαθητές που μπαίνουν με βάση από 16.500 μόρια έως 19.000.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι πέρυσι η βάση εισαγωγής στη ΣΥΔ ήταν σχεδόν ίση με τη βάση της Στρατιωτικής Κτηνιατρικής στη Θεσσαλονίκη (ΣΣΑΣ) και ήταν μάλιστα πιο υψηλή από τη βάση εισαγωγής της Σχολής Ικάρων.
Επίσης, στο άρθρο 3, την παράγραφο 3,επιβεβαιώνεται ότι «η διάρκεια της εκπαίδευσης στη Σχολή είναι τριετής».
Εφόσον λοιπόν η Σχολή είναι τριετής, και εφόσον υπάρχει γενική αναβάθμιση των Σχολών από το Φεβρουάριο του 2016 με το νόμο 4361, δεν πρέπει να προβλέπεται και βαθμολογική αναβάθμιση;
Να αποφοιτούν δηλαδή οι σπουδαστές ως Επισμηνίες και όχι ως Σμηνίες;
Επίσης, ο καταληκτικός βαθμός αποστρατείας των αποφοίτων Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών να είναι:

- του Ταξιάρχου για τους αποφοίτους Σχολών Υπαξιωματικών τριετούς φοίτησης κατόχους πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ και

- του Σμηνάρχου για τους αποφοίτους Σχολών Υπαξιωματικών που δεν είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Δηλαδή να ισχύσει ότι κάνετε με τους στρατιωτικούς ιερείς και τους δικαστικούς γραμματείς, όπως αναφέρεται στο άρθρο 18, στην παράγραφο 8 του παρόντος σχεδίου νόμου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Επιτρέψτε μου να καταθέσω τον έντονο προβληματισμό μου για τη σύσταση της Υπηρεσίας Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο.
Οφείλετε κύριε Υπουργέ να μας δώσετε κάποιες απαντήσεις για την Υπηρεσία αυτή.
Φτιάχνετε μια υπηρεσία που θα πάρει υποχρεωτικά τη διαχείριση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, του Ταμείου Εθνικού Στόλου και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας, αλλά και των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας.
Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τα Ταμεία θα καρπωθούν όντως τα οφέλη από την αξιοποίηση των ακινήτων τους.
Με προβληματίζει η δυνατότητα που δίνεται στον Υπουργό Άμυνας να διαθέσει στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ, μέρος των εσόδων που θα προκύψουν από την αξιοποίηση των ακινήτων.
Κύριε υπουργέ, τι ποσοστό από τα έσοδα αυτά μπορείτε να βάζετε στα ταμεία του υπουργείου σας.
Υπάρχει πλαφόν;
Ενστάσεις κύριε υπουργέ έχω και για τιμή εκκίνησης του ετήσιου ανταλλάγματος, που στην παράγραφο 4 του άρθρου 11,ορίζεται στο 5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.
Η τιμή αυτή είναι εξαιρετικά χαμηλή, εάν μάλιστα συνεκτιμήσουμε το γεγονός ότι μέσα στα ακίνητα που θα πάρει η νέα υπηρεσία συγκαταλέγονται και ακίνητα φιλέτα σε προνομιακές τοποθεσίες και παραθαλάσσιες ζώνες.
Δώσατε ήδη στο νέο Υπερταμείο όλη την κρατική περιουσία για 99 χρόνια, πήρατε όλα τα φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου και τώρα «βάζετε χέρι» και στα Ταμεία και στην περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων;
Όταν μάλιστα από την περιουσία αυτή κρίνεται εν πολλοίς και η βιωσιμότητα των Μετοχικών Ταμείων.
Κύριε Υπουργέ,
η περιουσία των Μετοχικών Ταμείων ανήκει στους μετόχους και τους μερισματούχους. Και αυτό το ξέρετε πολύ καλά εσείς.
Επιχειρείτε να δημιουργήσετε «νέο Στρατιωτικό Υπερταμείο», με τον υπουργό σε ρόλο προέδρου, που θα κρίνει τι έσοδα θέλει να κρατήσει
για το υπουργείο του.
Πιστεύω ότι αυτά τα θέματα πρέπει να τα προσεγγίζουμε με μεγαλύτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα και δεν είναι δυνατόν να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Διοικητικών Συμβουλίων των Μετοχικών Ταμείων».